הבנק האנגלי: כבר ב-2008 קיבלנו התראות על הליבור

על פי מסמכים שהגיעו לידי "רויטרס", טימותי גייתנר שלח מייל פרטי לנשיא הבנק המרכזי האנגלי ובו התריע על הנעשה בליבור ■ כבר אז הודיע הגוף האחראי על קביעת הליבור על יישום רפורמה בנושא

הבנק המרכזי האנגלי הודה אתמול (ו') כי כבר ב-2008 קיבל התראות בנוגע לדרך שבה נקבעת ריבית הליבור (הריבית הבין-בנקאית באנגליה) וכבר אז הוא העביר את ההתראות הללו להתאחדות הבנקים הבריטיים, הגוף שאחראי לקביעת הליבור, על מנת שיבצע את השינויים הדרושים.

ממסמכים שהיגעו לידי סוכנות הידיעות "רויטרס" עולה כי שר האוצר של ארצות הברית טימות'י גייתנר שלח ב-2008, עוד כשהיה יו"ר הפדרל ריזרב של ניו-יורק, שלח אימייל פרטי לנשיא הבנק המרכזי האנגלי מרבין קינג ובו התריע על האופן שבו נקבעת הליבור והציע 6 דרכים לביצוע רפורמה בריבית המדוברת.

הבנק המרכזי האנגלי אמר כי עם קבלת המייל של גייטנר הוא הועבר להתאחדות הבנקים הבריטיים שאמרו שהם כבר החלו לבחון את אופן קביעת הריבית ובודקים צעדים לשינוי הדרך בה נקבעת ריבית הליבור.

"הבנק המרכזי האנגלי והפדרל ריזרב קיבלו הבטחה מצד התאחדות הבנקים הבריטיים לפיה הם מתכוונים לאמץ את המסקנות שעלו באותו מייל על ידי נקיטת צעדים מעשיים או התייעצות עם הבנק המרכזי בנוגע לשאלות מסויימות", כך נכתב בהודעה של הבנק המרכזי האנגלי שפורסמה אתמול.

נזכיר שפרשת הליבור התפוצצה לפני כשבועיים ובה מואשמים יותר מ-12 בנקים במניפוליציות על ריבית הליבור. הפרשה הזאת כבר גבתה קורבנות בדמות התפטרותם של יו"ר ומנכ"ל בנק ברקליס, בנוסף לכך קיימים חשדות כבדים למעורבותו של סגן נשיא הבנק המרכזי האנגלי פול טאקר בפרשה.