מורסי הודיע על שינוי מדיניות: לא נבחין בין הפתח לחמאס

הנשיא המצרי החדש הבהיר כי מדיניות החוץ שינהיג תהיה שונה בתכלית מזו של משטר מובארק ■ "מצרים בראשותי תומכת במאבק הפלסטיני ושואפת לכונן קשרים הדוקים ואוהדים עם כל הארגונים"

יום אחרי שראש ממשלת חמאס ברצועה העריך כי מצרים החדשה, שבשליטת "האחים המוסלמים", "לא תאפשר עוד לישראל לתקוף בעזה" - הבהיר הבוקר הנשיא מוחמד מורסי כי בניגוד ליחס העוין שגילה משטר מובארק כלפי ארגון הטרור, לא תבחין קהיר שבראשותו בין הפלגים הפלסטינים השונים ותעניק לכולם יחס - ומידת לגיטימציה - שווים.

"הן לחמאס והן לפתח יש זכות לקבוע בעצמם את אופי מערכת היחסים ביניהם", אמר מורסי במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר עם עמיתו התוניסאי, מונסף מרזוקי. בדבריו, שציטטה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הוא הדגיש כי "מצרים בראשותי תומכת גדולה של המאבק הפלסטיני ושואפת לכונן קשרים הדוקים ואוהדים עם כל הארגונים, כדי להביא למימוש זכותו של העם בפלסטין להגדרה עצמית".

הנשיא התוניסאי הוסיף כי בין ארצו לבין ההנהגה המצרית החדשה "שוררת תמימות דעים באשר לצורך לתמוך בכל חלקיו של העם הפלסטיני" וציין כי "השינויים האחרונים ביחס שמגלה קהיר כלפי הפלסטינים - ובייחוד פתיחת גבולה המשותף עם רצועת עזה - מהווים צעדים חשובים למען הפסקת סבל האזרחים שם".

היום: ביקור היסטורי ראשון של קלינטון במצרים של מורסי

מאוחר יותר היום ייארח מורסי בקהיר את מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון, שתקיים ביקור היסטורי ראשון במצרים בהנהגת "האחים המוסלמים".

הגעתה של קלינטון למצרים תחל מסע דילוגים שהיא מתכננת לערוך בימים הקרובים במזרח התיכון, שהתחנה הבאה בו תהיה ירושלים. ביקור דיפלומטי חשוב עבור מורסי מתוכנן ליום רביעי הקרוב, אז יארח את נציבת קשרי החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון.