ה"סאן" חושף: "אותר הפושע הנאצי המבוקש בעולם"

העיתון הבריטי פרסם כי כתבים מטעמו הצליחו לאתר את לאדיסלוס צ'אטארי בן ה-97, הנחשב לפושע הנאצי המבוקש בעולם, בדירתו שבבודפשט בירת הונגריה

אחד הפושעים הנאצים המבוקשים בעולם, לאדיסלוס צ'אטארי, אותר בהונגריה על-ידי כתבים של ה"סאן" הבריטי.

הפושע הנאצי בן ה-97 נמלט מקנדה לפני כ-15 שנים ומאז הסתתר בבודפשט. בזמן מלחמת העולם השנייה פיקד צ'אטארי על גטו בעיר קושיצה, הנמצאת כיום בסלובקיה, והיה מעורב באופן ישיר במשלוח של יותר מ-15 אלף יהודים למחנות ההשמדה.

צ'אטארי הוכרז על-ידי מרכז שמעון ויזנל בירושלים כנאצי המבוקש ביותר. על-פי הדיווח ב"סאן", הפושע הנאצי ברח מהעיר קושיצה לאחר תבוסתה של גרמניה במלחמה, ובשנת 1949 נידון לעונש מוות בשל חלקו במלחמת העולם השנייה. מאז, כך על-פי הפרסום, חי צ'אטארי בקנדה בשם בדוי והפך לסוחר חפצי אמנות.

עד לשנת 1997 ניהל הפושע הנאצי את חייו בשקט, אך אז נחשפה זהותו האמיתית - והרשויות בקנדה שללו את אזרחותו. במקביל, נפתח נגדו הליך פלילי במדינה. בעקבות החשיפה נמלט צ'אטארי למיקום שלא היה ידוע עד היום - דירת שני חדרים בבודפשט, כך על-פי טענת כתבי העיתון הבריטי.

"הכתבים שמצאו את צ'אטארי התעמתו איתו בפתח ביתו, הממוקם ליד בתיהם של משפחות שאינן מודעות לפשעים שביצע בעבר", נכתב ב"סאן". "כשנשאל על עברו, נראה הפושע הנאצי המום והשיב: 'הסתלקו, איני רוצה לדבר על כך'".

עוד נכתב בעיתון הבריטי כי הכתב שחשף את צ'אטארי שאל אותו לגבי חלקו בשואה, ואף עימת אותו עם העבודה שאלפים נהרגו כתוצאה ממעשיו. בתגובה לכך הכחיש צ'אטארי את מעשיו וטרק בפני הכתבים את דלת הבית.