ה'לוויתן הלונדוני': הפסדי JP מורגן יסתכמו בכ-7.5 מיליארד ד'

כך לדברי מנכ"ל הבנק ג'יימי דימון, שהתבטא בנושא לאחר דיווח הבנק את דוחותיו הכספיים לרבעון השני של 2012

הפסדי הבנק JP מורגן מפרשיית "הלוויתן הלונדוני" עלולים להסתכם בכ-7.5 מיליארד דולר - כך לדברי מנכ"ל הבנק ג'יימי דימון, שהתבטא בנושא לאחר דיווח הבנק את דוחותיו הכספיים לרבעון השני של 2012, ביום שישי האחרון.

לפי הדוחות, ספג הבנק על פוזיציית ה"לוויתן הלונדוני" הפסדים של לא פחות מ-4.4 מיליארד דולר (לפני מס), וזאת לעומת הפסדים בהיקף של 2 מיליארד דולר "בלבד" אותם הסגיר הבנק ב-10 במאי. בשוק העריכו כי הבנק יציג הפסדים של 4-6 מיליארד דולר בעקבות אותה פוזיציה.

בשורה העליונה דיווח הבנק על הכנסות של כ-22.98 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של כ-21.899 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, דיווח הבנק על רווח נקי של 1.21 דולר למניה (4.96 מיליארד דולר בסך-הכל), לעומת 1.27 דולר למניה (5.43 מיליארד דולר) ברבעון המקביל, ומשמעותית מעל הצפי בשוק - שם ציפו לרווח נקי של 0.72 דולר למניה בלבד.

במרכז פרשת ההפסדים עמד ברונו מישל אייקסיל, המנהל את דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של JP מורגן - ומכונה גם בכינוי, "הלוויתן של לונדון". אייקסיל פתח פוזיציות שורט בהיקפים עצומים על נכס שנקרא CDX IG-9 (מדד העוקב אחר אג"ח-מגובות משכנתאות).

לאחר מספר חודשים, הנכס החל לעלות וגרם להפסדי הענק שעליהם דיווח הבנק. הפסדים בעקבותיהם נאלץ אייקסיל להתפטר, ומנכ"ל הבנק ג'יימי דיימון נקרא להעיד על ההתנהלות סביבם בקונגרס האמריקני. לפי חשיפת ה"ניו יורק טיימס", רשם הבנק הפסד כולל של כ-9 מיליארד דולר על פוזיציה זו, לפני שסגר אותה באופן סופי.

ברבעון הראשון, נזכיר, הציג הבנק עלייה של 24% בהכנסות לכ-27.4 מיליארד דולר, וירידה ברווח לכ-5.4 מיליארד דולר (או 1.31 דולר למניה). JP מורגן הוא הבנק הגדול בארה"ב מבחינת היקף נכסים, המסתכמים ביותר מ-2 טריליון דולר, והשני במונחי שווי שוק, שעומד על למעלה מ-130 מיליארד דולר.