תכירו: שחקן ההגנה השני הכי יקר בהיסטוריה

הבלם טיאגו סילבה עבר ממילאן לפ.ס.ז' עבור 42 מיליון אירו, וכמעט הצליח לשבור את השיא של ריו פרדיננד ■ הפך גם לרכש הכי יקר בתולדות הכדורגל הצרפתי

הבלם הברזילאי טיאגו סילבה השלים בסוף השבוע את המעבר שלו ממילאן האיטלקית לפריז סן-ז'רמן. על-פי דיווחים בתקשורת, דמי המעבר שישלם המועדון הצרפתי עבור השחקן יעמדו על 42 מיליון אירו.

בכך יהפוך סילבה לשחקן ההגנה השני הכי יקר בכל הזמנים. השיא עדיין יהיה שמור לריו פרדיננד האנגלי, שבשנת 2002 נרכש על-ידי מנצ'סטר יונייטד מלידס תמורת 46 מיליון אירו (בעסקה שבה תיווך סוכן השחקנים הישראלי פיני זהבי). במקום השלישי ליליאן טוראם הצרפתי, שב-2001 עבר מפארמה ליובנטוס עבור 36.5 מיליון אירו.

על-פי דירוג העסקאות היקרות בכל הזמנים של אתר transfermarkt.de, טיאגו סילבה הוא שחקן הרכש ה-18 הכי יקר אי פעם (המעבר של כריסטיאנו רונאלדו לריאל מדריד עבור 94 מיליון אירו בראש הרשימה).

כמו כן, סילבה בן ה-27 הפך לרכש היקר בתולדות הליגה הצרפתית, יחד עם חבייאר פאסטורה, שהצטרף בקיץ שעבר לפ.ס.ז' עבור סכום דומה לזה של טיאגו - 42 מיליון אירו.

סילבה צפוי ליהנות בפריז משכר בסיס של 7.5 מיליון אירו בעונה, בנוסף לבונוסים של 1.5 מיליון אירו.

שחקן אחר שעדיין לא הצטרף רשמית לפ.ס.ז' הוא זלאטן איברהימוביץ', שלפי דיווחים עדיין לא סגר את כל תנאיו הכספיים אצל סגנית אלופת צרפת. כזכור, מוקדם יותר הקיץ רכשה פ.ס.ז' את אסקיאל לאבצי מנאפולי תמורת 26 מיליון אירו.

פ.ס.ז' נמצאת בבעלות קרן ההשקעות של קטאר (QSI) מאז קיץ 2011. בכוונת הקרן להפוך את הקבוצה לכוח דומיננטי בכדורגל הצרפתי והאירופי.