גידול משמעותי ברייטינג של החינוכית - הגבוה מזה 13 שנה

עפ"י הוועדה למדרוג, החודש האחרון היה הנצפה ביותר בחינוכית: גידול של 26% בקרב גילאי 4+ ■ אלדד קובלנץ: "העלייה - בשל פיצול השידורים לשתי רצועות"

גידול משמעותי של 26% בקרב הצופים בגילאי 4+ בטלוויזיה החינוכית. נתוני הוועדה למדרוג מעלים כי החודש האחרון היה הנצפה ביותר ב-13 השנים האחרונות מאז החלה מדידה הרייטינג ב-1999.

"העלייה בשיעורי החשיפה של הערוץ נובעת מההחלטה לפצל את לוח השידורים לשתי רצועות: ילדים ומבוגרים; וכן הודות לשינויי תמהיל התוכניות שיצר אלטרנטיבה איכותית", אמר היום (א') מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ.

שינוי לוח השידורים של הערוץ ב-2010 הביא לתחילת העלייה המשמעותית בחשיפה המצטברת לערוץ ותכניו. בשיחה עם "גלובס" אמר קובלנץ כי "בחודשים האחרונים ניכרת מגמת עלייה הדרגתית משמעותית בחשיפה לתכני הערוץ - מגמה שהגיעה לשיאה בחודש יוני, אז הושג הנתון הגבוה ביותר ב-13 שנות מדידת הרייטינג של הוועדה למדרוג".

כך, לפי השוואה בין יוני 2012 ליוני 2011, חל גידול של 26% בקרב צופים בגילאים 4+. בקרב צופים בגילאים 4-7 נרשם גידול של 15% ו-34% בקרב צופים בני 8-12.

הנתונים מעלים כי בתוך שנתיים חלה עלייה עצומה בנתוני בצפייה. כך, בין 2010 ל-2012 חל גידול של כ-60% צפייה בקרב צופים בגילאי 4+ עם כ-1,260,000 צופים. כמו כן, בקרב צופים בני 4-7 חלה עלייה של 229%, ובטווח הגילאים 8-12 חל גידול של 156%.

בחינוכית מספרים כי גם בערוץ היו-טיוב של החינוכית נרשם גידול משמעותי של כ-481% בהשוואה ליוני 2010, מ-97,140 צופים לכ-565,000 בחודש.