ישראל היום זה לא "ישראל היום"

ככל שנתניהו ינסה להשחיר את משה סילמן, כך האש תסכן את מעמדו

לאחר השתוללות השריפה בכרמל, אמר בנימין נתניהו שהוא הראשון שאיתר את הבעיות במערך הכבאות. זה כמובן לא היה נכון, הוא לא איתר שום דבר.

בימים אלה מתרחשת תופעה דומה, גם היא קשורה באש. אדם הצית את עצמו במחאה על המצוקה האישית והלאומית. במיוחד הוא ציין כאשמים את נתניהו ושטייניץ, אבל ברור שהכתובת הנכונה היא נתניהו, שטייניץ הוא הרי שוליה בלבד.

מה יש לנתניהו לומר על השריפה הזאת? קודם כל, בטאון ביבי-שרה "ישראל היום" מחק ממכתבו של השרוף משה סילמן את השמות שאליהם מופנית האצבע המאשימה: נתניהו ושטייניץ. אני מסופק אם בעיתון פראבדה הקומוניסטי היו עושים דבר כזה.

שוב הוא לא מאתר

שנית, נתניהו, באמצעות ביטאונו, מעביר את המסר שאין פה בעיה לאומית, אלא בעיה אישית. כלומר, כשם שנתניהו לא איתר את הבעיות שגרמו לאסון הכרמל, כך הוא נכשל עכשיו באיתור הבעיות שגרמו לאסון של סילמן. נראה שהוא קורא רק את מה שהוא מכתיב לעיתונו, ואם כתוב שם שזה ענין אישי - אז ככה זה. בעיני ביבי ובאי ביתו, ישראל היום זה "ישראל היום". גן עדן.

דבר נוסף, ואולי עיקרי, שנתניהו לא מאתר, זה שהפעם השריפה מסכנת לא יישובים רחוקים, אלא את מעונו שלו, את לשכתו, את כסאו, את מעמדו.

ככל שביבי ועיתונו ימשיכו לנסות להשחיר את פניו ומניעיו של האדם השרוף, כך האש שעלתה ממנו תתקרב עוד יותר אל ביתו ומבצרו. מאחר שבכלל לא בטוח שמערכת הכבאות כבר עונה על הדרישות, אז מוטב להיזהר. ואולי הדבר הרצוי לעשותו, כאמצעי הגנה, זה לפנות את נתניהו מביתו. בבחירות הכלליות.

בית הג'וקים

הרעיה שרה נתניהו העידה בבית המשפט שהעוזרת שלה בקיסריה כמעט לא עבדה, מכיוון שהבית עומד פנוי כמעט כל השנה. כלומר, לא ממש ריק, כי לפי הרעיה, מסתובבים שם ג'וקים.

לא חבל להחזיק בית מפואר כזה, ועוד במקום כל-כך יפה, רק בשביל הג'וקים? זה בית גדול דיו כדי לשכן בו כמה משפחות חסרות דיור. בטח שאפשר היה למצוא בו מקום לסילמן, ובכך למנוע אולי את ההצתה הנוראה?

ס-ת-ם. עיני לא צרה בבית הנופש של ראש הממשלה. אדרבא. אם בכלל, אני מצר על כך שהבית זוכה לארח את אדוניו לעתים רחוקות כל-כך. אני רוצה מאוד שראש ממשלתי, קובע גורלי, יהיה אדם רגוע ורענן. הוא זקוק מאוד לחופשות.

ומהרעיה אנחנו למדים שמדי פעם היא מנקה את הבית, וזה חשוב. כל אדם זקוק לפעילות גופנית כלשהי, והרעיה בוודאי אינה יוצאת מכלל זה.