מי מנסה לסייע לדניאל מעוז לבסס את גרסתו ולהפליל את אחיו?

אלמוני פנה במכתב לבית המשפט: "ראיתי את ניר מעוז יוצא מזירת הרצח של הוריו" ■ במשטרה חוקרים מי הוא הגורם האלמוני שעומד מאחורי המכתב

האם פרשת הרצח המזעזע של נח ונורית מעוז ז"ל עומדת בפני תפנית חדה נוספת? בבית המשפט המחוזי בירושלים, שם מתנהל המשפט נגד דניאל מעוז, בנם של השניים הנאשם בדקירתם למוות, התקבל בשבוע שעבר מכתב מגורם עלום שהציג את עצמו בכינוי "א.א." וטען כי ביום הרצח הבחין באחיו התאום של דניאל, ניר, יוצא מבית המשפחה - ולא בדניאל.

בעקבות אותו המכתב, שנשלח גם ללשכת סנגורו של מעוז מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד דוד ברהום, פתחה המשטרה בחקירה בניסיון לברר את זהות הגורם שמנסה לסייע לנאשם לבסס את גרסתו, שלפיה היה אחיו ניר אחראי לרצח - ולא הוא.

מדובר במכתב השני מסוג זה שהתקבל מאז התפוצצה הפרשה. מסמך קודם, שנועד גם הוא לסייע לנאשם לבסס את גרסתו, הועבר לשב"ס בתחילת החקירה.

כעת החליטו בפרקליטות להורות למשטרה לפתוח בחקירה לבירור נסיבות מחבר המכתב, כדי להבין האם יש מי שמנסה לשבש את התקדמות תיק הרצח.

עו"ד טלי אייזנברג מ"מרכז נגה לנפגעי עבירה", שמלווה את בני משפחת מעוז, מסרה כי המכתב הוא "תעלול אכזרי מבית היוצר של דניאל מעוז, שמנסה לחלץ את עצמו מאימת הדין".

מעוז ניסה להפליל את אחיו ואחותו

בשלב החקירה הנגדית במשפטו נדרש דניאל מעוז להתייחס לחומר שחיפש באינטרנט שעות לפני שהוריו נדקרו למוות - כשבין היתר מדובר היה בפסקי דין של נאשמים שזוכו מרצח.

דניאל טען כי הוא נתקל בתיקים "ברמה האקדמית", וכי הגיע אליהם לאחר ש"אחיו ניר אמר לו כי הוא מסוגל להרוג" את אביהם של השניים.

השופט צבי סגל ביקש ממעוז לפרט מדוע חיפש לפני הרצח מידע על הפיגוע שבו נטבחו בני משפחת פוגל ביישוב איתמר. מעוז השיב כי הוא ידע שניר רוצה לרצוח את ההורים, והשופט ענה לו בחריפות: "אתה לוקח אירוע לאומי, הרצח באיתמר, לפני הרצח של הוריך על-ידי אחיך ניר? איך ידעת באיזה נשק הם יירצחו? אל תזלזל באינטליגנציה שלנו".