טרגדיה: ניסתה להרות במשך 10 שנים - ומתה לאחר הלידה

במשך שנים ארוכות ניסה זוג צעיר מהצפון להיכנס להיריון ■ לאחרונה הם התבשרו כי בקרוב יוולדו להם תאומים, אלא שבחודש השביעי להיריון התגלה בגופה של האם סרטן אלים ■ היא הוכנסה לניתוח קיסרי, ילדה תאומים ומתה כעבור שלושה ימים

גם הרופאים והאחיות הוותיקים ביותר של הפגייה בבית החולים רמב"ם בחיפה התקשו לעצור הבוקר את הדמעות. היום השתחררו מבית החולים זוג תאומים, בן ובת אחרי חודש וחצי בפגייה של רמב"ם. את אמם, שהרתה לאחר שנים רבות של טיפולי פוריות - הם לעולם לא יזכו להכיר. האם מתה במהלך ההיריון מסרטן מתקדם שהתגלה בגופה.

יותר מעשר שנים ניסתה האם, צעירה מאזור העמקים, להיכנס להיריון. היא עברה טיפולי פוריות ובסופו של דבר, לאחר ניסיונות רבים, ההיריון נקלט והזוג הצעיר התבשר כי מדובר בתאומים. מרבית ההיריון התנהל כשורה, אלא שבתחילת החודש השביעי החלה האם לסבול מקשיי נשימה לא מוסברים והגיעה לחדר המיון בבית חולים רמב"ם עם חשש למחלה בריאות.

לאחר בדיקות מקיפות שנערכו לה צילום רנטגן גילה גוש בריאות. בבדיקת הדמיה התברר כי האישה חולה בסרטן במצב מתקדם עם גידולים מפושטים בריאות, וגרורות בכבד.

מצבה של האם הידרדר במהירות, ובשבוע ה-31 להיריונה היא הוכנסה לניתוח קיסרי דחוף כדי שאפשר יהיה להתחיל בטיפול כימותרפי בניסיון לבלום את המחלה ולהצילה.

הצעירה הורדמה לצורך הניתוח הקיסרי, אבל כוחותיה לא עמדו לה, והכרתה מעולם לא שבה אליה. התאומים שיולדו בניתוח קיסרי חודש וחצי מוקדם מהצפוי הועברו לפגייה, והאם חסרת ההכרה הועברה למחלקת טיפול נמרץ נשימתי והחלה לקבל טיפול כימותרפי.

האב הטרי רץ בין המחלקות בניסיון להיות לצד התאומים בפגייה ולצד מיטת רעייתו בטיפול נמרץ. שלושה ימים אחרי הניתוח הקיסרי האם הצעירה נפטרה.

פרופסור שרגא בלזר, מנהל הפגייה ברמב"ם החליט להתיר באופן מיוחד גם לסבים ולסבתות להיכנס לפגיה לסייע בטיפול בפגים. "משיחות עם האב הבנתי שהם יצטרכו ללמוד מחדש לטפל בתינוקות קטנים כי האבא ישוב לעבודה והסבא והסבתות משני הצדדים יצטרכו להיות שם כדי לסייע", הסביר.