מאיר דור לקראת אקזיט של 48 מיליון שקל בברן

אחרי יותר מ-30 שנה החליט דור, יו"ר חברת המהנדסים ואחד ממייסדיה, להיפרד מהחזקותיו בחברה, ולהיענות להצעת הרכש המשופרת שפרסם אלכסנדר נסיס בתחילת החודש באמצעות חברת גאראפה (Garapa) שבשליטתו

גזרת הצעות הרכש: אחרי יותר מ-30 שנה החליט מאיר דור, יו"ר חברת המהנדסים ברן ואחד ממייסדיה, להיפרד מהחזקותיו בחברה, ולהיענות להצעת הרכש המשופרת שפרסם אלכסנדר נסיס בתחילת החודש באמצעות חברת גאראפה (Garapa) שבשליטתו. כך עולה מדיווח שפרסמה אמש ברן.

דור אמר היום: "כל פרק מגיע לסיומו. אני מעריך שלא אפרד מהחברה, ואם ירצו בכך, אסכים להישאר בתפקידי משום שהחברה חשובה לי". דור הוא בעל המניות השני בגודלו בברן כיום, לאחר נסיס, עם 19.2% מההון, ולפיכך הוא צפוי לגרוף לכיסיו כ-48 מיליון שקל אם הצעת הרכש תזכה להיענות הנדרשת.

הצעת הרכש מותנית בהיענות מינימלית של לפחות 69.5% מבעלי המניות של ברן, אשר תעלה את החזקותיה של Garapa בחברה ליותר מ-95%, ותאפשר רכישה כפויה של יתרת המניות. אם שיעור ההיענות יהיה נמוך יותר מהרף המאפשר רכישה כפויה, לא יירכשו מניות ממי שכן נענה להצעה.

אלכסנדר נסיס, המחזיק כיום 24.8% ממניות ברן, העלה בשבוע שעבר את מחיר הצעת הרכש המקורית ב-26% ל-29 שקל - גבוה ב-5.5% משווי המניה הבוקר בבורסה, ומשקף לברן שווי של קרוב ל-250 מיליון שקל. נסיס, איל הון יהודי-רוסי, נכנס להשקעה בברן בסוף 2007 כשרכש 12.5% ממניות החברה תמורת 100 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 800 מיליון שקל, ובהמשך הגדיל את החזקותיו.

מאיר דור ייסד את קבוצת ברן יחד עם מספר מהנדסים נוספים, שחלקם עדיין מנהלים לצדו את עסקי הקבוצה, אשר עוסקת במגוון פעילויות: שירותי הנדסה, ניהול פרויקטים, תשתיות תקשורת, טכנולוגיה, נדל"ן ושיווק מוצרי מזון לבעלי חיים.

ברן סיימה את הרבעון הראשון של 2012 עם הכנסות של 358 מיליון שקל - זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 8.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 200 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מעסיקה כ-1,330 עובדים.