אופטימיים? "הסיכוי לקריסת הכלכלה העולמית ירד ל-15-20%"

כלכלני קרן בלקרוק, מציינים בסקירה החצי-שנתית של הקרן הגדולה בעולם, כי על מנהיגי אירופה להוביל מדיניות פיסקאלית אחראית בכדי לעודד את הצמיחה העולמית

הסיכוי לקריסת הכלכלה הגלובלית ולהתרחשותו של תרחיש שלילי במיוחד בעולם ירד לכ-15-20% - כך מעריכים היום (ד') כלכלני קרן בלקרוק, קרן ההשקעות הגדולה בעולם, אשר מזהירים כי הסיכון ממיתון מתמשך וצמיחה אנמית בכלכלות העולם, הולך ומתגבר.

לדברי כלכלני קרן ההשקעות, המנהלת מעל ל-3.5 טריליון דולר, את הסיפור המרכזי של השנתיים הקרובות בכלכלה העולמית, ניתן לסכם ב-3 מילים: "מדיניות, מדיניות ומדיניות", ומבהירים כי אינם צופים "שבר פתאומי בלכידות ההנהגה באירופה ובארה"ב", למרות משבר החובות באירופה וההאטה בכלכלה הגדולה בעולם.

במסגרת הסקירה החצי-שנתית של קרן ההשקעות, מציינים כי ישנו סיכון כאמור של 15-20% למיתון חריף בעולם. "תרחיש שכזה - במסגרתו יתרחש מיתון עולמי - ירד ל-15-20%, אך עדיין מדובר ברמות גבוהות הרבה יותר מאשר הסיכון צריך להיות", כותבים כלכלני קרן ההשקעות.

בסקירה החצי-שנתית, מעריכים בבלקרוק כי על מנהיגי ארה"ב ואירופה להוביל רפורמות פיסקאליות "בהצלחה" בכדי לעודד את הצמיחה ולהשיב את אמון המשקיעים בשווקים הגלובליים.