למרות ההאטה: שיא חדש בהיקף תנועת המכולות בנמל אשדוד

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס: "הגידול מוסבר בתחרות בין חברות הנמל ואינו מעיד על התרחבות בפעילות הכלכלית במשק"

למרות ההאטה הכלכלית במשק נרשם שיא חדש בהיקף תנועת המכולות בנמל אשדוד. מנתוני הסיכום למחצית הראשונה של 2012 עולה כי היקף פריקת וטעינת המכולות בנמל הסתכם ב-606,018 TEU (TEU היא יחידה המייצגת מכולה בת 20 רגל), גידול של 1% בהשוואה לשיא הקודם שנרשם במחצית הראשונה של 2011. השוואת נתוני הרבעון השני מצביעה על עלייה חדה עוד יותר של 5.1%, בהשוואה לשיא הקודם שנרשם ברבעון השני של 2011.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, אמר ל"גלובס" כי הגידול מוסבר בתחרות בין חברות הנמל ואינו מעיד על התרחבות בפעילות הכלכלית במשק. ענף המכולות, שנחשב למקור ההכנסה העיקרי בפעילות הנמלים, נשלט באופן היסטורי על ידי נמל חיפה. עם זאת, נמל אשדוד הצליח בשנים האחרונות לסגור את הפער והגדיל את נתח השוק שלו מ-34% לכ-50%.

סקטור המטען הכללי בנמל אשדוד רשם ביוני גידול של 16% בפעילותו והמשיך בכך את מגמת הגידול שהחלה באפריל. כמו כן נרשם ביוני גידול של כ-35% בהיקף יבוא המתכות בהשוואה לחודש המקביל ב-2011.

בתחום יבוא המכוניות עתיד נמל אשדוד להתחרות מול נמל אילת לאחר שהאחרון יאבד ב-2016 את הבלעדיות ביבוא מכוניות מאסיה. בתחום יבוא המכוניות מסתכם נתח השוק של נמל אשדוד במחצית הראשונה של השנה ב-62.1% - גידול של כ-3.8% בהשוואה לנתח השוק בתקופה המקבילה בשנה שעברה. סגיס אמר כי הוא מקווה שהליך הפרטת נמל אילת יצליח, בין היתר מכיוון שהוא ישמש פיילוט להפרטת הנמלים האחרים בעתיד. לדבריו "המודל של משקיע אסטרטגי הוא המודל שמצליח בעולם המתקדם ועל ישראל לאמץ אותו".