הנפקת פאלו אלטו מתלהטת: העלתה את שוויה ל-2.6 מיליארד ד'

חברת האבטחה של הישראלי ניר צוק אמורה להנפיק מחר בוול סטריט לפי מחיר שינוע בין 38-40 דולר, כ-10% יותר מהטווח המקורי ■ השווי יעמוד על 2.6 מיליארד דולר

אפשר להגיד שזה היה כמעט צפוי. לאחר הדיווחים בדבר הביקושים הגבוהים למניות פאלו אלטו, חברת האבטחה של הישראלי ניר צוק, מעלה החברה את שוויה לקראת הנפקתה הראשונית, שצפויה להתבצע מחר בשוק ההון האמריקני.

מטיוטת תשקיף מעודכנת שהגישה אמש החברה לרשות לני"ע האמריקנית עולה כי פאלו אלטו (Palo Alto) תנפיק את מניותיה לפי מחיר שינוע בין 38-40 דולר, וזאת לעומת טווח מקורי של 34-37 דולר. כלומר, פאלו אלטו העלתה את שוויה בהנפקה בכ-10% בממוצע, והוא יעמוד על 2.6 מיליארד דולר - שווי יותר ממכובד עבור חברה שהוקמה רק לפני 7 שנים.

מספר המניות שיונפקו על ידי החברה, ויימכרו על ידי חלק מבעלי המניות בה לא ישתנה (לפחות נכון לרגע זה), והוא יעמוד על 4.7 מיליון בקירוב (חברה), ועל 1.5 מיליון בקירוב (בעלי עניין). בעלי העניין יימכרו מניות תמורת 59 מיליון דולר בממוצע, ואילו החברה תגייס לקופתה 182.8 מיליון דולר בממוצע. כך, יעמוד היקף ההנפקה הכולל על 241.8 מיליון דולר. 36.3 מיליון דולר נוספים תוכל החברה להזרים לקופתה אם וכאשר יממשו חתמי ההנפקה את אופציית ה"גרין שו" (חיתום יתר) שהוענקה להם.

פאלו אלטו, המספקת פתרון אבטחה מסוג Firewall שמגן על גישה לאינטרנט מהרשת הארגונית, תונפק בלוויית שבעה מבנקי ההשקעות המובילים בוול סטריט: מורגן סטנלי, גולדמן זאקס וסיטיגרופ (חתמים ראשיים), קרדיט סוויס, ברקליס, יו.בי.אס וריימונד ג'יימס (חתמים משניים). החברה לא ציינה בטיוטת התשקיף האחרונה מה יהיה שיעור העמלה שיגזרו השבעה מההנפקה, אך סביר להניח שהם יגזרו ממנה קופון נאה.

פאלו אלטו תונפק בבורסת ניו יורק (NYSE), וככל הנראה תחל להיסחר ביום שישי הקרוב תחת הסימול PANW.

מיליונר כבד מאוד

הנפקת פאלו אלטו תהפוך באופן רשמי את מייסדה ניר צוק, מראשוני העובדים בצ'ק פוינט ומי שנחשב ליריב מושבע של גיל שויד - אחד משלושת מייסדי ענקית האבטחה הישראלית - למיליונר כבד מאוד (לפחות "על הנייר"). צוק ימכור בהנפקה מניות תמורת 13.7 מיליון דולר בממוצע, ויוותר עם החזקה של 5.2% - החזקה שתהיה שווה 135.6 מיליון דולר בממוצע.

עמיתו הישראלי של צוק, שלמה קרמר, מייסד ומנכ"ל אימפרבה, ובעל מניות קטן בפאלו אלטו, יוותר לאחר ההנפקה עם החזקה של 1.5% (38.9 מיליון דולר). אימפרבה, המתמקדת באבטחת מאגרי נתונים ארגוניים, איבדה גובה במהלך שלושת החודשים האחרונים, והיא נסחרת לפי שווי של 593 מיליון דולר - ירידה של 37% מהשיא אליו נסקה באפריל האחרון. בדומה לה, גם צ'ק פוינט איבדה 29% מרמת השיא, והיא נסחרת לפי שווי של 9.4 מיליארד דולר.

ובחזרה לפאלו אלטו. הנפקת האחרונה מתלהטת על רקע הסנטימנט החיובי בשוק ההון האמריקני, והתאוששות השוק הראשוני (בעיקר מאז ההנפקה המאכזבת של פייסבוק). השבוע צפויות לצאת לפועל חמש הנפקות ראשוניות (כולל זו של פאלו אלטו), והוא יהיה העמוס ביותר בשוק הראשוני מאז סוף אפריל. עכשיו צריך רק לחכות ולראות כיצד תתנהג מניית פאלו אלטו אחרי ההנפקה: תיסוג אחורה כמו פייסבוק (שאיבדה 26% מההנפקה) או תדהר קדימה כמו אימפרבה (שרושמת לזכותה תשואה חיובית של 48% על המחיר לפיו הונפקה).