יוון מרחיבה תוכנית הצנע: תקצץ עוד 11.5 מיליארד אירו

ממשלת יוון הסכימה אתמול בערב על קווים כלליים להרחבת מדיניות הצנע המקומית ■ יוון זקוקה לקיצוצים נוספים בכדי לקבל נתח כספי של 31 מיליארד אירו עד סוף החודש הבא

ממשלת יוון הסכימה אתמול בערב (ד') על קוויה הכלליים של הרחבה למדיניות הצנע הנוכחית במדינה, הכוללת קיצוצים בהיקף של 11.5 מיליארד אירו (14.1 מיליארד דולר) למשך כשנתיים, וזאת על רקע השיחות הצפויות בין נציגי הממשלה היוונית למוסדות הפיננסיים הבינלאומיים, באשר לתוכנית החילוץ שלה.

בתום ישיבה של 3 שעות, ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארס ושר האוצר היווני יאניס סטורנארס, הבהירו כי השיחות באשר לקיצוצים "צלחו" וכי התאמות נוספות במדיניות יתבצעו "במעלה הדרך". "הסכמנו על הכל בקווים כלליים", ציינו. "לא דנו בפרטים הקטנים, אלא רק במסגרת".

נציגי הממשלה היוונית מנסים להרכיב תוכנית מרחיבה למדיניות הצנע המקומית לקראת ביקור נציגי ה"טרויקה" - קרן המטבע הבינלאומית, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי - במדינה, ב-24 ביולי.

זאת, לקראת קבלתה של הממשלה היוונית סיוע כספי בהיקף של 31 מיליארד אירו (מתוך תוכנית החילוץ השנייה הכוללת של יוון, בהיקף של 130 מיליארד אירו), אשר לולא קבלתו - הממשלה היוון עלולה להישאר ללא מזומנים לפרוע מול נושיה בחודש הבא.