מחקר: אם יכפילו את ההון שלכם, האם תרגישו עשירים?

לפי תיאוריית "העושר הכפול", כדי להרגיש עשירים אנשים צריכים להכפיל את ההון שלהם או הכנסתם, ללא תלות בעושר או ברמת ההכנסה ■ תיאוריה זו קיבלה משנה תוקף, באמצעות מחקר חדש שערכה חברת Fidelity

בימים שבהם העולם עובר תהפוכות פוליטיות, כלכליות וחברתיות, רבים מנסים לענות על "שאלת הזהב" - כמה הון דרוש לאדם הממוצע כדי שהוא ירגיש עשיר.

השאלה מהו ההון הדרוש לאנשים כדי שירגישו עשירים נחקרה עשרות שנים וכל מחקר הוביל לתוצאה דומה - כדי להרגיש עשירים אנשים צריכים להכפיל את ההון שלהם או הכנסתם.

הממצאים היו עקביים ללא תלות בעושר או ברמת ההכנסה. כך למשל, אנשים ששוויים מוערך ב-10 מיליון דולר טוענים שיידרשו להם לפחות 20 מיליון דולר כדי להרגיש עשירים, בעוד אלו שהכנסתם 40 אלף דולר לשנה טוענים באופן בלתי נמנע שירגישו עשירים עם 80 אלף דולר.

תיאוריית "העושר הכפול" קיבלה משנה תוקף, באמצעות מחקר חדש שערכה חברת Fidelity. במסגרת המחקר שערכה החברה נשאלו יותר מ-1,000 מיליונרים כמה כסף יצטרכו כדי להרגיש עשירים. בעוד שרוב המיליונרים הרגישו "מספיק" עשירים (ככל הנראה העשירים יותר), אלו שלא הרגישו כך אמרו שיצטרכו 5 מיליון דולר נוספים. יש לציין כי הונם הממוצע של הנשאלים עמד 3 מיליון דולר.

מחקר נוסף שערכה החברה בקרב קבוצה נוספת של מיליונרים, מצא שמרביתם נזקקו ל-7.5 מיליון דולר כדי להרגיש "באמת" עשירים. לכן, נשאלת השאלה האם אנשים עשירים מקטינים את ציפיותיהם להתעשרות.

אחד הממצאים הלא מפתיעים של המחקר, העוסק ב"תחושת העושר", הצביע על כך כי השנה יותר מיליונרים הרגישו שהם עשירים, למרות ששוויים המוערך מעט נמוך יותר מבעבר. זאת, ככל הנראה בשל המשבר הכלכלי העולמי שהוריד את הונם של האנשים העשירים פחות וגרם לבעלי ההון להרגיש עשירים יותר.

המחקר גם סיפק פרטים נרחבים יותר על המיליונרים של היום. ראשית, הגיל הממוצע של המיליונרים כיום הוא 61. במילים אחרות, העשירים הם מבוגרים, כך שכל ילדי הפלא של עמק הסיליקון, המפורסמים והאתלטים אינם נכללים במדגם.

שנית, נמצא כי לפחות 86% התעשרו באופן עצמאי, בניגוד לאלו שירשו את הונם (למרות שהמונח התעשרות עצמית שנוי במחלוקת). מעבר לכך, מיליונרים שהתעשרו עצמאית מרגישים בטוחים בדיוק כמו העשירים שירשו את הונם, למרות שאלו שירשו קרוב לוודאי שישתמשו ביועצים פיננסיים.