קירשנבאום: דבריה של יחימוביץ בנושא גיוס ערבים - גזענות

ח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו תקפה בחריפות את יו"ר מפלגת העבודה בנושא גיוס הערבים במסגרת אירוע "שבתרבות" ■ קירשנבאום טענה שיחימובץ' פועלת לבידול חברתי של ערביי ישראל

״הצהרותיה של ח"כ שלי יחימוביץ' בנושא גיוס ערבים מונעות משיקולים גזעניים" - את הדברים אמרה היום (שבת) ח"כ פאינה קירשנבאום באירוע "שבתרבות" שהתקיים ברחובות. לדבריה, יו"ר האופוזיציה היוצאת אינה מעוניינת לצרף את ערביי לשיויון בחלוקה בנטל ובכך לגרום לבידולם החברתי בעוד מפלגת ישראל ביתנו פועלת לשלבם בחברה ע״י כך שייקחו חלק בנטל ובחובות כמו כל אזרחי ישראל.

ח"כ קירשנבאום אמרה שוועדת פלסנר לא קמה כדי לפתור את בעיית גיוסם של החרדים אלא את בעיית השיויון בנטל, ולכן היה חשוב ומתבקש לכלול את נושא גיוס הערבים למסקנות הוועדה, דבר שלצערה הרב לא קרה. "ישראל ביתנו הוכיחה השבוע שוב שהיא מציבה את סדר היום של האזרחים בראש מעייניה כאשר הגישה בכנסת את הצעת חוק ״גיוס לכולם״ שמטרתה לקטוע אפליה רבת שנים", אמרה קירשנבאום.

בהתייחסה למחאה החברתית אמרה שהשנה המחאה קיבלה ציביון פוליטי ורוב העם אינו רואה בה מאבק חברתי נטו. "אמרנו את זה בשנה שעברה והשנה כולם רואים זאת. חוסר ההתמקדות של המחאה בנושאים ספציפיים מעידים על כך שכל רצונם הוא בהפלת הממשלה ותו לא", המשיכה חברת הכנסת.

לדבריה, ישנו בישראל ציבור גדול שללא עזרת המדינה לעולם לא ישיג דירה ויש לעזור להם ע״י כך שמחירי הקרקעות יורדו, לצאת ליותר מכרזים ולהכניס את מיצוי כושר ההשתכרות, עליו ישראל ביתנו נאבקת זמן רב, לזכאות לדיור בר.

ראש המטה של יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יחימוביץ', עופר קורנפלד, אומר בתגובה לדבריה של ח"כ פאינה קירשנבאום בשבתרבות היום: "מביך לשמוע ממפלגה שהיא הגזענות בהתגלמותה הטפות מוסר. התוכנית שלהם לגיוס חובה היא פופוליסטית ומעוררת רק שנאה ומדון וברור היה שהיא נועדה להוות ספין תקשורתי בלבד. יו"ר מפלגת העבודה, יחימוביץ', מקדמת נושאים לעומק, ופועלת בכל דרך לשוויון, וסולידריות חברתית ללא הבדלים של דת, גזע או מין. כשח"כ שקירשנבאום טוענת כנגד ח"כ יחימוביץ לגזענות כלפי בני מיעוטים היא מגחיכה ומביכה את עצמה במקרה הטוב או מעידה על ניתוק קשה מהמציאות במקרה הרע. דברי קירשנבאום מעידים על פאניקה שנובעת מהסקרים האחרונים בהם העבודה היא האלטרנטיבה היחידה לנתניהו".