שנת מאסר וקנס של 80 אלף שקל לאוהד הפועל ת"א בגין הצתה

האוהד ושניים מחבריו הציתו את מתחם האימונים של בית"ר י-ם וגרמו נזק בסך 150 אלף שקל; בנוסף ריססו במקום כתובות נאצה: "נרצח אתכם" ו"בית"ר נאצים"

בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל הבוקר (א') עונש מחמיר על אחד מאוהדי הפועל תל-אביב, שהודה במסגרת הסדר טיעון בהצתת בית וגן (מתחם האימונים של בית"ר ירושלים) במארס 2011 ביחד עם שניים מחבריו. השלושה הורשעו בעבירת הצתה ובעבירה של סיוע להשחתת פני מקרקעין.

השופט יורם נועם גזר על הנאשם המרכזי, אלעד פינטו (22), עונש של שנת מאסר בפועל, בנוסף לקנס בסך 80 אלף שקל שאותו ישלם כפיצויים לבית"ר ירושלים.

על-פי פסק הדין, שני הנאשמים האחרים סייעו לפינטו בביצוע העבירות. חברו של פינטו, אברהם מוסרי, נידון ל-6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ו-40 אלף שקל קנס שישולם לבית"ר. עדן אסולין נידון ל-4 חודשי עבודות שירות וישלם קנס בשווי 30 אלף שקל.

"תוצאות ההצתה היו קשות, שכן מחסן המטבח של המועדון נשרף כליל, על תכולתו, והוסב נזק כספי בשיעור ניכר של כ-150 אלף שקל", כותב השופט בפסק הדין. "העבירה של השחתת פני מקרקעין חמורה אף היא, זאת לנוכח תוכן הסיסמאות הבוטות שרוססו על קירות המועדון, ובכללן: 'נרצח אתכם' ו-'בית"ר נאצים'".

לדבריו, "שריפת מבנה של מועדון ספורט הינה בבחינת עליית מדרגה בגל מעשי האלימות ההולך וגובר במגרשי הכדורגל, ועל בית המשפט להגיב על תופעה זו באמצעות ענישה מחמירה ומרתיעה".