סוף לתופעת הנדידה הסלולרית לרשתות ירדניות ומצריות

חברות הסלולר יחויבו לחסום נדידה לרשתות סלולריות זרות שכנות ללא היתר

החברות הסלולריות יחויבו בתוך 3 חודשים לחסום נדידה לרשתות סלולריות ממדינות שכנות, אלא אם כן ביקש זאת הלקוח. בכך תבוא לסיומה התופעה שבגינה נאלצו לקוחות רבים לשלם עבור שיחות שבוצעו כאשר מכשירם נדד באופן אוטומטי לרשת זרה ממדינה שכנה.

התופעה מוכרת בעיקר בקרב משתמשים באזור ים המלח, שמצאו את עצמם לפתע מכויילים על רשת ירדנית, בשל היעדר קליטה מספיק חזקה מהמפעיל הנוכחי שלהם. למרות שבדרך-כלל המפעיל המקומי שולח התראה למנוי ומודיע לו שהוא נודד לרשת אחרת, ישנם לקוחות שמצאו את עצמם מוציאים או מקבלים שיחות מהרשת הזרה, וחויבו בתשלום גבוה.

הנושא של הסדרת הנדידה מול מדינות שכנות קיים על סדר יומו של משרד התקשורת כבר מספר שנים. לקוחות רבים התלוננו וטענו לבעיית כיסוי באזורים מסוימים שגוררת בעקבותיה נדידה לרשת זרה, ואולם רק עכשיו הספיק המשרד להגיע לטיפול בה.

על-פי הודעה שהוציא היום (א') המשרד, בתוך 3 חודשים יחויבו המפעילים לחסום את האפשרות לנדידה למדינות שכנות. לאחר שפרסם שימוע בעניין, החליט משרד התקשורת לתקן את רישיון החברות הסלולריות בעניין.

החל ממועד כניסתו לתוקף של התיקון, על החברות הסלולריות לחסום את האפשרות של כל מנוייהן לקבל שירות נדידה בינלאומית באמצעות רשת של מפעיל סלולרי במדינה שכנה, אלא אם מנוי ביקש במפורש לקבל את השירות.

המשרד ציין כי למען הסר ספק, אין באמור כדי למנוע מהחברה הסלולרית למסור הודעה למנוי קיים טרם כניסה לתוקף של התיקון, ולפעול בהתאם לבקשתו; יחד עם זאת, על החברה הסלולרית לחסום את האפשרות לקבלת השירות לכל מנוי אשר לא אישר במפורש את קבלת השירות.

כמו כן, נקבע כי על החברה הסלולרית לפעול לכך כי באזור בו קיימת קליטה המאפשרת קיום שיחה תקינה, הן מרשת הסלולר של החברה והן מרשת סלולרית במדינה שכנה, יקבל המנוי שירות סלולרי באמצעות החברה בישראל.

לעניין זה נקבע כי שיחה תקינה הינה שיחה המתקיימת על-פי הגדרות הקליטה המינימלית שנקבעו בתקנים בינלאומים לפיהם פועלת הרשת.

שר התקשורת משה כחלון אמר כי "התופעה בה צרכנים חוייבו לשלם בתעריפי חו"ל על שיחות וגלישה באזורים הקרובים לגבולות - תיפסק".