עיריית ת"א בחרה במוטורולה סולושנס להקמת מערכת Safe City בעיר

המערכת נועדה לשפר את בטחון התושבים בשגרה ובחירום וכן לייעל את השירותים שמספקת העירייה ■ המערכת מבוססת טכנולוגיית שליטה ובקרה על בסיס מצלמות, לחצני מצוקה וציוד קצה של אנשי שטח

עיריית תל אביב בחרה בחברת מוטורולה סולושנס ישראל במכרז שהתקיים בחודשים האחרונים להקמת מערכת Safe City בעיר. המערכת נועדה לשפר את בטחון התושבים בשגרה ובחירום וכן לייעל את השירותים שמספקת העירייה. על פי תנאי המכרז החברה תקים מערכת Safe City מבוססת טכנולוגיית שליטה ובקרה על בסיס מצלמות, לחצני מצוקה וציוד קצה של אנשי שטח.

פרויקט Safe City מבוסס על מערכת מתוחכמת לשליטה ובקרה שפותחה על ידי מוטורולה ויושמה כבר בערים נוספות בארץ וביניהן: כרמיאל, רמלה ואור יהודה וכן במספר ערים בחו"ל. המערכת מספקת מענה כולל לניהול העיר - הן בעתות שגרה (כגון התקהלות חשודה, אירוע אלימות בפועל, פריצה לגן ילדים) והן בעתות חירום (כגון נפילת טיל, מלחמה, רעידת אדמה).

מהחברה נמסר כי בשלב ראשון של הפרויקט העירייה נערכת להצבת מצלמות בנווה שאנן, שכונת התקווה, שפירא ויפו על בסיס מצלמות וידאו שישדרו צילומים חיים למרכז הבקרה. זאת בנוסף לרישות המצלמות שכבר קיימות ברחבי העיר לרבות מצלמות הרמזורים.

השידור החי יאפשר לאנשי מרכז הבקרה ואנשי השטח להגיב במהירות לכל התרחשות חריגה בעיר. האפשרות לנהל תקשורת מלאה בין אנשי השטח לבין המוקד העירוני, תצמצם משמעותית את זמן התגובה ומתן המענה בשטח, לעיתים עד כדי הצלת חיי אדם.

שמעון דיק, נשיא מוטורולה סולושנס ישראל אמר: "מוטורולה גאה לספק לתושבי תל אביב פתרון שישדרג משמעותית את יכולת המענה של העירייה לבעיות השגרה והחירום בעיר. לאור הניסיון שצברנו עם מערכת ה-Safe City, אנו מאמינים כי הפרויקט יסייע בהגברת תחושת הביטחון בעיר תוך ייעול שירותי העירייה השונים לרווחת התושבים".