בנק הפועלים סוגר הסניף בסינגפור; הפעילות תעבור לסין

תוצאות הפעילות בסינגפור לא פורסמו, אולם על פי ההערכות הרווחיות של פעילות זו הייתה נמוכה למדי, ולכן כחלק ממגמת ההתייעלות הוחלט כאמור על סגירתו

5 שנים לאחר שהשיק בחגיגיות סניף בסינגפור, צפוי בנק הפועלים לסגור אותו. היום (ב') הודיע הבנק בניהולו של ציון קינן, על שינוי מבנה הפעילות באסיה. במסגרת השינוי, פעילות הבנק בהונג קונג תורחב ופעילות הסניף בסינגפור תעבור בהדרגה לשם. תהליך זה צפוי לקחת חודשים ארוכים.

תוצאות הפעילות בסינגפור לא פורסמו, אולם על פי ההערכות הרווחיות של פעילות זו הייתה נמוכה למדי, ולכן כחלק ממגמת ההתייעלות הוחלט כאמור על סגירתו. עם זאת נדגיש, כי מעבר הפעילות מסינגפור להונג קונג כרוך באישורים רגולטוריים, כך שעדיין לא בטוח שהסניף בהונג קונג יקלוט את הפעילות הזו.

נזכיר כי הפעילות של בנק הפועלים במזרח החלה כאשר פועלים שווייץ רכש ב-2006 בנק נוסף במדינה, שלו הייתה פעילות בהונג קונג. בעקבות כך, החליט שלמה נחמה, שכיהן אז כיו"ר הבנק והאמין באסטרטגיה של התרחבות בחו"ל, לפתוח סניף בסינגפור. מטרת הסניף הייתה לפעול בתחילה בתחום ה-Private banking, ולאחר מכן ללוות עסקים ישראלים שיפעלו בסין. בבנק הפועלים ראו בסינגפור שער לשוקי מזרח אסיה הצומחים ולניהול כספי אמידים באזור.

חזרה לפעילות בסיסית

פתיחת הסניף בסינגפור היא חלק ממימוש החזון של הבנק להפוך לגלובלי, עליה הצהיר כבר ב-2004. את החזון הוביל כאמור נחמה שהציב את היעד: להגיע למצב שבו 30% מההכנסות ומהרווחים יגיעו מהפעילות הבינלאומית. אלא שבינתיים פרץ המשבר העולמי, החלומות להתרחבות הוקפאו והיום המגמה היא לחזור בעיקר לפעילות בסיסית ולא להתרחב בחו"ל.

הניסיון של בנק הפועלים להשקיע משאבים בפיתוח הפעילות בהונג קונג, נעשה על רקע מגמת ההתרחבות של מערכת הבנקאות העולמית במזרח הרחוק. בתוך כך נזכיר כי בנק לאומי מתכנן לפתוח פעילות במזרח, באמצעות פתיחת נציגות בשנחאי שבסין.

מבנק הפועלים נמסר: "בנק הפועלים מבקש להרחיב את פעילותו העסקית במזרח אסיה. כחלק מהתפיסה הזו ומקסום היעילות התפעולית, השירות ללקוחות הבנקאות הפרטית באסיה יינתן באמצעות סניפי הפועלים שווייץ בציריך, ג'נבה ולוקסמבורג ובאמצעות החברה-הבת בהונג קונג. באשר לפעילות הסניף בסינגפור, המתמקד בבנקאות פרטית, פעילותו תועבר בהדרגה לכיוון הונג קונג וסין עם תמיכה של סניפי הפועלים בשווייץ".