ערער על דוח חניה באדום-לבן - והקנס הוכפל פי 10

ביהמ"ש בחולון: "מטרתו היחידה של הנאשם - לבזבז את זמנו של בית המשפט"

כך תופח קנס של 250 שקל ל-2,500 שקל בשל ערעור: בית המשפט המחוזי דחה לאחרונה את ערעורו של תושב חולון על פסיקת בית המשפט לעניינים מקומיים בעיר, בדבר דוח חניה שקיבל בגין חנייה במקום שסומן באדום-לבן. הקנס המקורי היה בסך של 250 שקל, אולם המחוזי הכפיל את הקנס פי 10 - ל-2,500 שקל.

"כאשר נאשם מתייצב בבית המשפט כשאין בפיו טענת הגנה כלשהי, וכל תכלית התייצבותו הינה להביא להשתמטות מתשלום הקנס בטענות-סרק משוללות יסוד... זוהי מטרתו היחידה של הנאשם, וטענתו הינה טענת-סרק, שאין בה אלא כדי לבזבז את זמנו של בית המשפט, הרי שבית המשפט יחמיר בעונשו של הנאשם, שיכול היה לשלם את קנס המקור במועד, אך בחר שלא לעשות כן", נכתב בפסק הדין של בית המשפט לעניינים מקומיים בחולון על-ידי השופט עזריה אלקלעי.

בערעור למחוזי המערער הסתמך על עדות קצין הבטיחות בתעבורה של החברה שהסבה הדוח לנהג, שהייתה מהימנה בעינו, כמו גם בעיני בית המשפט, אולם דווקא עדות זו חיזקה את הרשעתו בעבירת החנייה באדום-לבן. בית המשפט לא מצא מקום להתערב לא בהכרעת הדין ולא בגזר הדין ודחה את הערעור.

בערעור למחוזי כתבה השופטת אביגיל כהן: "המערער מנסה להיבנות מטעות סופר-ברורה ומובהקת שנפלה בפרוטוקול... המערער הוא זה שהחזיק את הרכב במועד ביצוע העבירה, ועל כן הרשיע אותו בעבירה אשר יוחסה לו... ממצאי בית משפט קמא מושתתים על חומר הראיוןת שהוצג בפניו. אין סיבה להתערב בממצאים, ובנסיבות אלה אין מקום להתערב בהכרעת הדין ולא בגזר הדין".

עיריית חולון יוצגה בבית המשפט לעניינים מקומיים על-ידי התובעת העירונית, עו"ד ליאת אודיה לרנר, ובמחוזי על-ידי עו"ד איזלדה ליבינסון.