ארגונים, כך תקררו את חדרי השרתים ביעילות אנרגטית וחסכונית

יגאל שניידר, מנכ"ל חברת אלכסנדר שניידר, מציע כמה דרכים למיזוג אוויר בחדרי שרתים, שעשויות לחסוך 30% עד 50% מעלויות החשמל על ידי הפרדה מוחלטת של אוויר קר וחם ועל ידי העלאת טמפרטורת העבודה

עלויות צריכת החשמל של חדרי השרתים בארגונים הגיעו ל-20-25% מהוצאות התפעול השוטפות של מרכז המחשוב, במיוחד על רקע עלייה של עשרות אחוזים במחירי החשמל בישראל מאז אוגוסט 2011. חלק משמעותי מצריכת האנרגיה מקורו בבזבוז בעיקר בשל חוסר יעילות בדרכי מיזוג האוויר.

יגאל שניידר, מנכ"ל חברת אלכסנדר שניידר המתמחה בפתרונות תשתית לחדרי מחשבים, גישה ושליטה בשרתים, ניטור והתראה, מציין כי בארגונים שלא פועלים לחסוך בצריכה העלות יכולה להגיע למאות אלפי ואף מיליוני שקלים בשנה.

שניידר מציע כמה דרכים למיזוג אוויר בחדרי שרתים, שעשויות לחסוך 30% עד 50% מעלויות החשמל על ידי הפרדה מוחלטת של אוויר קר וחם ועל ידי העלאת טמפרטורת העבודה. הפרדה מוחלטת של אוויר קר וחם מתבצעת על ידי הכלה, והעלאת טמפרטורת העבודה מתבצעת על ידי העלאת טמפרטורת המים הקרים למיזוג מ-7 מעלות ל-16 ואף 18 מעלות צלזיוס.

שיטה נוספת היא שימוש במערכות קירור ממוקד הקרוי בדרך כלל "ארונות קרור מים", שיכול להיות מפוזר בשורות או בתוך ארון השרתים באופן הקרוי InRack Cooling. בשיטת קירור השורה ניתן לסגור את המעבר הקר או את המעבר החם. קיימת גם שיטה היברידית אשר נקראת שיטת החדר הקר ושמיישמת את כל היתרונות של סגירת המעבר החם ללא החסרונות.