ה-IMF מכחישה את דיווח "דר-שפיגל": "הקרן תומכת ביוון"

(עדכון) - העיתון הגרמני דיווח היום: גורם בכיר בקרן המטבע מסר לנציגי האיחוד האירופי בבריסל כי הקרן אינה מעוניינת יותר לסקר הלוואות כסיוע חיצוני לממשלה היוונית

דובר קרן המטבע הבינלאומית הגיב היום (ב') על הדיווחים כי הקרן תפסיק לסייע ליוון, ואמר כי הקרן "תומכת ביוון בהתגברות שלה על הקשיים הכלכליים אותם היא חובה".

"משלחת של הקרן תחל דיונים עם רשויות המדינה ב-24 ביולי, בנוגע לדרך להחזיר את התוכנית הכלכלית היוונית, שנתמכת על ידי הקרן - למסלול", כך אמר דובר הקרן.

העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח היום כי קרן המטבע הבינלאומית מעוניינת להפסיק את הסיוע הכספי ליוון, עם השקתו של מנגנון הייצוב האירופי (ESM) אשר צפוי לעמוד על כנו בספטמבר הקרוב.

"הסבלנות של קרן המטבע ליוון הגיעה לקיצה", נכתב היום בדר שפיגל. לפי דיווח העיתון, גורם בכיר בקרן המטבע מסר לנציגי האיחוד האירופי בבריסל כי הקרן אינה מעוניינת יותר לסקר הלוואות כסיוע חיצוני לממשלה היוונית.

נציגי ה"טרויקה" (קרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי) צפויים להגיע ליוון השבוע, ולבחון את עמידתה ביעדים הפיסקאליים שהוצגו לה בכדי למסור לה נתח נוסף במסגרת חבילת החילוץ השנייה שלה - בהיקף כולל של 130 מיליארד אירו. הנתח, אשר צפוי להסתכם בכ-30 מיליארד אירו, חיוני לממשלה היוונית, שבלעדיו עלולה לפשוט את הרגל כבר בסוף החודש.

ב"טרויקה" מעריכים כי הממשלה היווונית תזדקק לסיעו נוסף בהיקף של 10-50 מיליארד אירו בכדי לעמוד היעדים התקציביים שהוצגו לה - הכוללים הורדת החוב לכ-120% מהתוצר עד שנת 2020, אולם נראה כי מדינות רבות באירופה לא מוכנות יותר "לתת כתף" ליוון, ולערוב להלוואות נוספות למדינה.

עם הפסקת הסיוע על ידי קרן המטבע, צפויות מדינות נוספות לסרב ולהשתתף בחבילת חילוץ שלישית, אשר בכלל לא בטוח שתהיה האחרונה.