מפעל הפיס: מוכן להפוך לספונסר משני בכדורסל עבור 3-4 מיליון ש'

עקב נסיגת הפיס מהסכם החסות המרכזי עם ליגת העל בכדורסל, ראשי הליגה החלו לגשש עם הטוטו לגבי אפשרות שיחזור לשמש כספונסר הראשי

מפעל הפיס הודיע למינהלת הליגה בכדורסל כי הוא מוכן להמשיך לתמוך בליגה, אבל במתכונת של ספונסר משני בלבד. במסגרת הדיונים בין הצדדים על המשך החסות לעונה הקרובה (2012/13), בפיס מדברים על הסכם בהיקף של 3-4 מיליון שקל בלבד, אחרי שבעונה שעברה שילמו 13 מיליון שקל בתמורה לחסות ראשית על הליגה.

כזכור, מפעל הפיס חתם בקיץ 2010 על הסכם ל-3 שנים עם ליגת העל במסגרתו קיבלה הליגה את השם "ליגת לוטו" - 10 מיליון שקל בעונה הראשונה, 13 מיליון בשנייה ו-14 מיליון בעונה השלישית. כעת, בתום העונה השנייה של החוזה, ביקשו בפיס לפתוח את ההסכם ולהפחית את הסכום באופן משמעותי - גם בתמורה לוויתור על החסות הראשית.

מי שכרגע חוזר לתמונה הוא הטוטו, שהיה הספונסר הראשי של הליגה במשך 4 שנים, מעונת 2006/07 ועד 2009/10.

בכיר במינהלת הליגה אמר ל"גלובס" כי "אין לנו הרבה אופציות, וכבר נעשו גישושים כאלה ואחרים אצל הטוטו לבדוק אפשרות לחזור אליהם. לצערנו הרב, אנחנו יודעים שחוץ משני הגופים האלה, אף גוף פרטי לא ייקח על עצמו את הליגה".

הטוטו שימש בעונה האחרונה כספונסר משני של הליגה ותמך בה בהיקף של כ-3 מיליון שקל. עם זאת, כבר עכשיו ברור כי הטוטו לא ייקח על עצמו הסכם חסות בהיקף דומה לזה של הפיס, והוא צפוי להיות דומה יותר לזה שהיה בעונה האחרונה של הטוטו ב-2009/10, שעמד על כ-7.1 מיליון שקל.

בישיבת הדירקטוריון של מינהלת הליגה שנערכה אתמול (ב') דווחו הקבוצות כי בשל הירידה בהקצבות הצפויות מההסכם עם הפיס, המינהלת תתחייב להעביר תמלוגים של כמיליון שקל לקבוצה. מדובר על ירידה של כ-300 אלף בממוצע לקבוצה בהשוואה לעונה שעברה.

דירקטוריון המינהלת גם ביקש אתמול מהיו"ר היוצא, אבנר קופל, שיישאר בתפקיד חודשיים נוספים על מנת לסייע בפעילות השיווקית לקראת פתיחת עונת המשחקים, ובכלל זה במציאת ספונסר ראשי לליגה.

קופל, כזכור, הודיע כי יסיים את תפקידו ב-31 ביולי בשל ההתמודדות שלו על תפקיד יו"ר איגוד הכדורסל.