"הכלכלה העולמית הופכת מרעה לפשוט נוראית"

"נביא הזעם" נוריאל רוביני, בעוד תחזית שחורה: "ההתאוששות של כלכלת ארה"ב לא מספקת, ויש לצפות לצמיחה עתידית מתחת לתחזיות בשנים הקרובות"

הכלכלה הופכת מרעה לפשוט נוראית, בעוד ההתאוששות של כלכלת ארה"ב לא מספקת, ויש לצפות לצמיחה עתידית מתחת לתחזיות בשנים הקרובות - כך מעריך הפרופ' לכלכלה נוריאל רוביני, אשר התפרסם כאשר חזה את משבר הסאב-פריים שהתרחש ב-2008.

רוביני, אשר זכה בעקבות תחזיותיו השחורות לכינוי "נביא הזעם", פרט 5 סיבות בגינן הוא סבור שהשוריים טעו וכי "השפעת" בה חולה כלכלת ארה"ב תוביל את יתר כלכלות העולם להידבק ולהיגרר גם כן למשבר כלכלי ופיננסי.

"אפילו השנה הקונצנזוס לא 'פגע'", אמר רוביני, "כשאנליסטים צפו צמיחה של מעל 3% בארה"ב, ובפועל אנו נזכה לראות צמיחה נמוכה יותר. כעת, לאחר שרבים פיספסו את התחזיות למחצית הראשונה של השנה, רבים מעדכנים את ההערכות שלהן כלפי מטה".

בנוסף, מציין רוביני כי אי-הוודאות הפוליטית בכלכלה הגדולה בעולם והחשש כי הכלכלה "תיפול" מ"צוק פיסקאלי" - כינוי לשורה של העלאות מסים וקיצוצים בתקציב שייכנסו לתוקף בתחילת 2013, אלא אם המחוקקים ינקטו צעדים, מה שעשוי לקרות רק אחרי הבחירות לנשיאות ב-4 בנובמבר.

לסיכומו של עניין, שב רוביני והזהיר כי הפדרל ריזרב "לא יוכל לחלץ את כלכלת ארה"ב מהצרות אליהן היא נקלעה" - וזאת, בהמשך להצהרותיו כי הבנק המרכזי ייאלץ אפילו לקנות מניות, באם המצב במדינה יחמיר.