הסופרמרקטים של המשביר ייפתחו בינואר 2013

לפי התוכנית של קבוצת המשביר לצרכן, עד סוף 2014 תמנה הרשת החדשה cost 365 כ-30 סניפים, וקצב הפתיחה יעמוד על 5 סניפים ברבעון

רשת הסופרמרקטים של קבוצת המשביר לצרכן יוצאת לדרך: בתחילת ינואר 2013 תשיק המשביר את 3 הסניפים הראשונים ברשת, שתיקרא COST 365.

הסניפים הראשונים יושקו בכפר-סבא, בעפולה ובפתח-תקווה. הסניפים בכפר-סבא ובעפולה כבר מוכנים לפתיחה, ואילו הכשרת הסניף בפתח-תקווה נמצאת בשלבי סיום.

בסוף הרבעון הראשון של 2013 תשיק המשביר 5 סניפים נוספים בערים אילת, חולון, בת-ים, גבעת-שמואל וכרמיאל. לפי תוכנית הקבוצה, עד סוף 2014 תמנה הרשת 30 סניפים, וקצב הפתיחה יעמוד על 5 סניפים ברבעון.

המשביר מגדירה את הרשת החדשה כרשת "הבי דיסקאונט", שתיצור בסיס לקוחות רחב ונאמן בקבוצה. לפי התוכנית העסקית, הרשת תהיה פתוחה תחילה לכל הלקוחות, אך בתום מהלך גיוס הלקוחות לרשת, רק חברי מועדון יוכלו לבצע בה רכישות.

הרעיון הבסיסי מאחורי הרשת הוא גבייה של דמי חבר שנתיים שיהוו אפיק הכנסה. לפי שעה לא ברור מה יהיה גובה דמי החבר שהרשת תגבה. אם בתחילה דובר על דמי חבר בגובה 100 דולר לשנה, ברור היום שיקשה על הקבוצה לגייס סכום זה.

"סל הקנייה של חבר מועדון יהיה זול משמעותית מסל קנייה של אדם שאינו חבר מועדון. נהיה זולים מכולם בפער ניכר, כי עלויות התפעול שלנו הכי נמוכות", אומר ל"גלובס" נסים חסן, המשנה למנכ"ל קבוצת המשביר.

עצם הגדרתה כרשת "הבי דיסקאונט" צפויה לפתוח חזית למשביר מצד רשתות השיווק האחרות, שנלחמות זה מכבר על תואר הרשת הזולה.

בכיר בענף אמר ל"גלובס" כי "אם המשביר תצהיר שהיא הולכת להיות הרשת הכי זולה, תיפתח מלחמת עולם, והמשביר תלך למלחמת מחירים עם כולם".

לדבריו, גם החלטת המשביר לפתוח מספר סניפים במקביל היא מלכוד, וזאת בשל הקושי לתפעל מספר סניפים בבת-אחת, במיוחד כשמדובר בשחקן חדש בענף.

התחרות מתחדדת

בחודשים האחרונים נוצרה החרפה ברמת התחרות בשוק, בין היתר לאור החלטתה האסטרטגית של שופרסל להילחם בכל מחיר על תדמית הרשת הזולה. פתיחת הסניפים על-ידי המשביר צפויה לעורר חזית קשה בכל אזור, הגם שליד כל סניף חדש של המשביר פועלות כיום רשתות דיסקאונט.

בכפר-סבא פועלים יינות ביתן, יד יצחק (בבעלות יינות ביתן) ושופרסל דיל; בעפולה פועלים בסמוך מגה בול ורמי לוי; ובפתח-תקווה פועלים מגה בול ושופרסל דיל.

גם הערים האחרות רוויות מתחרים. כך למשל, בחולון פועלים חצי חינם, שופרסל דיל, מגה בול ויינות ביתן, וקבלת-הפנים למשביר צפויה להיות תחרותית מאוד.