אלביט מערכות, נילסן ויגאל אהובי זכו במכרז החממות

המדען הראשי בתמ"ת: "העובדה כי כבר בסיבוב הראשון של ההליכים התחרותיים אותם התחלנו, התוכנית מצליחה למשוך לתוכה תאגידים גלובליים כדוגמת נילסן הינה תעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמדינת ישראל"

אלביט מערכות, חברת נילסן ויגאל אהובי נבחרו לזכיינים במכרז החממות הטכנולוגיות במשרד המדען הראשי שבתמ"ת. בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי המכרז זוכה להתעניינות רבה וכי תאגידים בין לאומיים צפויים להשתתף בו.

היום נודע כי החממה בחיפה תנוהל על-ידי קבוצה שכוללת את החממה של ענקית ניתוח המידע והמחקר נילסן וחברת פרתם של יגאל אהובי. החממה הזו מיועדת לתחום מערכות המידע ותקשורת (ICT). חממה חדשה באזור באר שבע, תפעיל חברת אינקוביט יזמות, חברת בת של אלביט, שתתמקד בהשקעות בתחומי האלקטרוניקה ומערכות מידע. החממה באריאל, תמשיך להיות מופעלת על-ידי חברת אינסנטיב של קרן ההון סיכון פרגרין, שמפעילה אותה כבר עשר שנים.

עוד הוחלט כי חממת קצרין לא תמשיך לפעול, ובמקומה תקום חממה ביקנעם. החממה - טרהלאב ונצ'רס, שבבעלות קרן הון הסיכון טרה ונצ'ר פרטנרס - תתמקד בהשקעות בתחום הקלינטק. חממת NGT 2012 שהינה קרן הון סיכון חדשה בבעלות שותפים מהארץ ומחו"ל, תחליף את NGT טכנולוגיות ותמשיך להפעיל את החממה בנצרת. חממה זו תתמקד בהשקעות בתחומי המכשור הרפואי והביוטכנולוגיה.

"תעודת כבוד"

לצד הזכיות מעניין לציין כי שתי חברות חממה פעילות - פרו-סיד וקפיטל פוינט - לא זכו במכרז. קפיטל פוינט התמודדה באמצעות שתי חברות החממה אותן ניהלה עד כה, שלא נבחרו.

לדברי אבי חסון, המדען הראשי בתמ"ת, "העובדה כי כבר בסיבוב הראשון של ההליכים התחרותיים אותם התחלנו, התוכנית מצליחה למשוך לתוכה תאגידים גלובליים כדוגמת נילסן הינה תעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמדינת ישראל".