כך מבטיחים לכם בית בארה"ב ב-240 א' ש' ו-13% תשואה

צפו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV ■ בתים בארה"ב שנמכרו ב-180 אלף דולר ב-2006 נמכרים היום ב-60 אלף דולר בלבד ■ יזמים מבטיחים לישראלים: שבו בסלון, תנו לנו לנהל הכל וקבלו 2,600 שקל בחודש ■ ממה להיזהר?

הנה לכם חלום אמריקני: קונים בית ב-60 אלף דולר, משופץ, הוצאות משפטיות כלולות - ומשכירים אותו בתשואה של עד 13% בשנה. גם השוכר מובטח, לפחות לשנה הראשונה, והכל מנוהל בשלט רחוק, מישראל.

משבר הנדל"ן בארה"ב יצר הזדמנויות השקעה רבות וחברות ישראליות צצות כפטריות אחר הגשם ומבטיחות לישראלים: תביאו את הכסף, אנחנו נדאג לכל השאר. האמנם?

"התשואה היום זה משהו שקורה פעם ב-100 שנה", אומר שלומי ברנובסקי, מנכ"ל SB Capital העוסקת ברכישת בתים צמודי קרקע להשכרה, בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV. "הפעם האחרונה שזה קרה הייתה ב-1931. אנחנו בני מזל להיות בתקופה כזאת שאנחנו בעצם יכולים לאסוף נדל"ן במחירים כאלה ועדיין ליהנות מיחסית באופן יחסי מהשקעה מאוד בטוחה".

לדברי ברנובסקי, "אתה יכול לקנות היום בית באמריקה באזור ה-200 אלף שקל, באזורים שאנחנו עובדים - בדרום-מזרח מישיגן שזו מדינה התעשייתית מספר אחד היום בארה"ב".

- בית פרטי שעלה כמה ב-2006?

"בית פרטי שעלה בסביבות 150-180 אלף דולר, היום אתה יכול להשיג אותו באזור ה-60 אלף דולר, כשהוא נושא שכירות שמתורגמת לשקלים של בין 2,500-3,000 שקל לחודש, נטו, אחרי כל ההוצאות. זה כמובן אחרי ניהול, ביטוח, וכל ההוצאות הנלוות לנכס, אתה בעצם מייצר לעצמך הכנסה נטו של בין 2,500 ל-3,000 שקל".

ואם מדובר בכזו הזדמנות, למה האמריקנים לא קונים? לפי ברנובסקי, "קשה להשיג משכנתאות בארה"ב, גם לאמריקנים הפשוטים. הצרכן הפשוט לא יכול להשיג משכנתא, וחוץ מזה הוא עבר טראומה. הוא לא כל כך רוצה ללוות כסף".

*** צפו בתוכנית המלאה בווידיאו המצורף