אנטרופי: לאשר שכר של עד 3.4 מ' ש' לאירית איזקסון

חברת הייעוץ על התגמול ליו"ר ישראכרט: "הוא סביר ודומה לתגמולם של בכירים אחרים בבנק" ■ מתווה השכר כולל גם מניות חסומות בשווי של 2.6 מיליון שקל

על פי הערכות, הסכם העסקתה של יו"ר ישראכרט, אירית איזיקסון, יאושר מחר באסיפת בעלי המניות של בנק הפועלים. ל"גלובס" נודע כי חברת הייעוץ אנטרופי, המייעצת למוסדיים כיצד להצביע באסיפות בעלי מניות, פרסמה עבודה לפיה היא ממליצה לאשר את חבילת התגמול של איזקסון. החבילה כוללת שכר ומענקים בהיקף של עד 3.4 מיליון שקל בשנה, ומניות חסומות בשווי כלכלי של 2.6 מיליון שקל (לכל התקופה).

"בבחינת מבנה התגמול, אנו סבורים שהוא סביר ודומה לתגמולם של מנהלים בכירים אחרים בבנק, ולכן אנו ממליצים לאשר אותו", כתבו האנליסטים מתי אהרון ואלי שלו מחברת אנטרופי. "להערכתנו, מנגנון התגמול שנקבע לאיזקסון סביר, ומשקף תמריץ ארוך טווח לשיפור בפעילות ישראכרט. באשר לתוכנית התגמול ההונית, האסטרטגיה של הבנק שמה דגש על השאת שווי הבנק תוך שמירה על יציבותו", נימקו באנטרופי את המלצתם.

באנטרופי, בניהולו של גל סטאל, אף מסבירים כי "משיחה שערכנו עם נציגי בנק הפועלים הובהר לנו כי על אף העובדה שמבחינה משפטית ישראכרט היא חברה בת, הרי שהבנק רואה את פעילות ישראכרט למקבילה לפעילות של חטיבה בבנק".

לפני חודשיים פרסם בנק הפועלים, בניהולו של ציון קינן, את תוכנית התגמול של איזקסון, המכהנת גם כדירקטורית בבנק. איזקסון, המקורבת לבעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון, נחשבת לבנקאית מנוסה והיא מכהנת כיו"ר ישראכרט מאז 2009. חבילת התגמול שלה מורכבת משלושה חלקים: שכר, מענק ותגמול הוני (אופציות).

מנגנון למענק שלילי

שכרה החודשי של איזיקסון יעמוד על 92 אלף שקל צמוד למדד, כאשר עלות השכר השנתית תגיע ל-1.68 מיליון שקל. איזקסון צפויה גם לקבל שכר שנתי של 165 אלף שקל בגין תפקידה כדירקטורית בבנק הפועלים. חלק משמעותי מחבילת השכר הוא המענק. בבנק הפועלים מציעים לתת לאיזיקסון מבנה מענק דומה לזה המוצע לבכירי הבנק, כלומר מענק הכולל תגמול חיובי במקרים של הישגים, ותגמול שלילי בתקופות שבהן תוצאות ישראכרט נמוכות מהיעדים.

המענק יגיע לתקרה של עד 18 משכורות (כלומר עד 1.65 מיליון שקל) ועל מנת שאזיקסון תקבל את המענק, תצטרך ישראכרט להציג רווח שנתי של 174 מיליון שקל, ובשנת 2012 התנאי הוא לרווח של 182 מיליון שקל.

מדובר ביעדים ריאליים, לאור העובדה שבשנת 2011 עמד הרווח על 196 מיליון שקל (הרווח של קבוצת ישראכרט כולה הגיע ל-231 מיליון שקל).

במסגרת השכר נקבע גם מענק שלילי במקרה של אי עמידה ביעדים (עד 10 משכורות). לדירקטוריון יש סמכות להקטין או לבטל את המענק השלילי, אם התוצאות החלשות נובעות מנסיבות חיצוניות לקבוצה. בכל מקרה של קיזוז, יעמוד המענק השלילי על לפחות שלוש משכורות.

על פי מבנה זה, בשנים 2010 ו-2011 הייתה אמורה איזיקסון לקבל מענקים של 1.07 מיליון שקל ו-750 אלף שקל בהתאמה. בפועל, בשנת 2011, היה המענק של איזקסון גבוה יותר - 1.5 מיליון שקל. כך, אם התוכנית הייתה מיושמת אשתקד היא הייתה מקבלת סכום נמוך יותר.

החלק השלישי בחבילת השכר הוא תגמול הוני. איזיקסון אמורה לקבל מניות חסומות (יחידות RSU) של בנק הפועלים, ולא של ישראכרט עצמה שבראשה היא עומדת, כך ששווי המניות תלוי בביצועי הבנק. חבילת המניות נחלקת לשניים, וסך השווי הכלכלי שלה מוערך ב-2.62 מיליון שקל. כאמור, על פי הערכות בשוק ההון, מתווה השכר של איזקסון יאושר מחר, אולם ככל הנראה לא פה אחד, שכן ישנם גופים מוסדיים שמתכננים להצביע נגד.