הבורסה מצטמקת: כ-30 מניות בדרכן לרשימת השימור

כ-15% מהמניות בשוק, 90 מתוך 600 - נמצאות ברשימה

הבורסה המקומית ממשיכה להתייבש ומחזורי המסחר בה ממשיכים להצטמק. אבל בעוד מניות החברות הגדולות עדיין זוכות לעניין בקרב ציבור המשקיעים הפרטי והמוסדי, המסחר במניות החברות הקטנות התאדה כמעט לחלוטין.

רבות מהמניות הקטנות סובלות בתקופה זו מחוסר יציבות במסחר ומירידות חדות המקשות עליהן להתמודד עם חלק מדרישות המינימום שמציבה הבורסה כתנאי למסחר, הנוגעות להיקף החזקות הציבור בחברה ושווי החזקותיו. ואכן, מעדכון שפרסמה אמש הבורסה עולה כי קרוב ל-30 מניות חדשות צפויות להצטרף בתחילת 2013 לרשימת השימור של הבורסה, בהנחה שלא יחול שיפור במצבן. מהלך זה יהווה שלב נוסף בגל היעלמותן של החברות הקטנות מהבורסה.

30 המניות יצטרפו ליותר מ-60 מניות הנכללות כיום ברשימת השימור אחרי העדכון שנעשה לאחרונה, בו נוספו לרשימה לא מעט חברות חדשות שסבלו גם הן מתנאי השוק המסובכים. בכך יהוו מספר המניות הנכללות ברשימת השימור בבורסה כ-15% מסך המניות הנסחרות בשוק המקומי - כ-90 מתוך כ-600.

בין השמות הבולטים בעדכון הקרוב נמנות חברת הבנייה והתשתיות של אמיר נחום, אורתם סהר ; חברת הנדל"ן של ליאון רקנאטי, גמול השקעות ; חברת הנדל"ן של האחים יוסף ויאיר ביטון, ב.יאיר ; וכן קמן קפיטל מקבוצת קמן של רוני אלרואי.

לרשימת השימור נכנסות החברות שאינן עומדות בדרישות המינימום שהגדירה הבורסה, הנוגעות להיקף החזקות הציבור בחברה, שווי החזקותיו וכן מצב ההון העצמי של החברה. הכללת המניות ברשימת השימור מקשה על המסחר בהן, משום ששעות הפעילות בה מוגבלות לזמן קצר עם פתיחת המסחר, דבר המונע פעמים רבות ביצוע עסקאות קנייה ומכירה.

במקרים רבים הכניסה לרשימת השימור היא צעד אחד לפני מחיקה מהמסחר, כשדירקטוריון הבורסה יכול להחליט על צעד שכזה שנה אחרי הכניסה לרשימה, במניות שאינן עומדות בכללים.

מניות בולטות
 מניות בולטות