"ההחלטה על מינוי מנחם בן גרמה לרשות השידור נזק כבד"

כך הטיחו היום חברי מליאת רשות השידור במנכ"ל, יוני בן-מנחם, ובמנהל הרדיו, מיקי מירו ■ אגודת העיתונאים תשבית מחר את השעה השנייה של "סדר יום"

"ההחלטה על מינוי מנחם בן גרמה לרשות השידור נזק ציבורי כבד. מדובר בתוכנית דגל של הרשות שאסור לפגוע בה" - כך הטיחו היום (ג') חברי מליאת רשות השידור במנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, ובמנהל קול ישראל, מיקי מירו.

באגודת העיתונאים החליטו להשבית מחר (ד') את השעה השנייה של תוכנית הרדיו "סדר יום", במחאה על "החלטות רבות חסרות שמץ של מקצועיות".

מליאת רשות השידור קיימה היום דיון על ההחלטה למנות את מנחם בן כמגיש לצד קרן נויבך בתוכנית "סדר יום". "זאת הייתה הישיבה הסוערת הראשונה בתולדות המליאה הנוכחית", סיפרו ל"גלובס" גורמים שנכחו במליאה. "הטונים בישיבה עלו פעמים רבות. זאת גם הייתה הפעם הראשונה שהוטחה ביקורת כזאת כלפי הדרג המנהל", הוסיפו.

בתגובה לביקורת מצד חברי המליאה אמרו בן-מנחם ומירו כי הגיעו לידיהם תלונות קשות על התוכן שעולה מדי יום בתוכנית "סדר יום" ועל אופן ההגשה של נויבך. לדבריהם, בעקבות כך הם נאלצו לפעול.

להנהלה הובהר במהלך הדיון כי מדובר בתוכנית דגל, וכי ההחלטות שהתקבלו בימים האחרונים פגעו ברשות השידור. עיקר הביקורת של המליאה נסוב סביב העובדה שבן-מנחם ומירו קיבלו החלטה "לאזן" את השידורים בטרם הצגת מסמך רציני בסוגיה זאת, שהוכן במשך תקופה ארוכה על-ידי ועדת האתיקה של המליאה, בראשות השופטת בדימוס בלהה כהנא.

בעוד שחלק מחברי המליאה טענו כי ההחלטה להושיב שני מגישים בתוכנית "סדר יום" אינה תקינה בטרם קיום דיון במסמך של ועדת האתיקה, ערער מיקי מירו על עצם הלגיטימציה של חברי המליאה להתערב בתוכן.

בן-מנחם ומירו התייחסו לוועדת האתיקה. בעוד שבן-מנחם התלונן בפני חברי המליאה כי הוא כלל לא זומן לוועדה בכדי להביע את דעתו בטרם המסמך הושלם, ענתה יו"ר ועדת האתיקה, בלהה כהנא, כי לא כך היו הדברים, וכי הוא הוזמן מספר פעמים אך לא הגיע.

מירו, מצידו, טען כי בעוד שהוא עובד בכיר ומנהל ותיק ברשות וכן ד"ר למדעי המדינה, הוא לא קיבל את הכבוד הראוי לו בוועדת האתיקה, ונתנו לו לדבר "רק 10 דקות".

במליאה הסתמן רוב ברור להצעתן של כהנא ושל חברות מליאה יפעת זמיר ושירין חאפי להקפיא את השינויים בתוכניתה של נויבך עד לקיום דיון מקיף במליאה בנושא האיזון בשידורים. ואולם, בסופו של דבר לא התקיימה הצבעה, שכן סגן היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד תומר קרני, טען כי הצבעה אינה אפשרית פרוצדורלית בגלל אופן זימון החברים לדיון בעניין.

עיקרי הרפורמה אושרו

בתוך כך, מליאת רשות השידור אישרה במהלך הדיון את כל עיקרי הרפורמה שסוכם עליהם בימים האחרונים, כולל יעד לחתימה ב-5 באוגוסט.

כמו כן, המליאה החליטה להקים ועדה מיוחדת שתפקח על מינהלת הרפורמה.