מופז: "נתניהו מבצע ווידוא הריגה למעמד הביניים"

יו"ר קדימה שאול מופז מגיב להעלאת המע"מ ומחיר הדלק: "אחרי שהפנה את גבו לציבור המשרתים ולמעמד הביניים, נתניהו מראה להם גם את האצבע" ■ יחימוביץ': "נתניהו הישן והרע חזר"

"נתניהו מבצע ווידוא הריגה למעמד הביניים", כך מגיב הערב (ג') יו"ר קדימה שאול מופז להחלטות הממשלה עליהן נודע היום, ביניהן העלאת המע"מ ב-1% והעלאת מחיר הדלק.

מופז אמר כי "אחרי שהפנה את גבו לציבור המשרתים ולמעמד הביניים, נתניהו מראה להם גם את האצבע. אלה הם פניו האמיתיות של ראש הממשלה שממשיך לרמוס ולחמוס את הציבור הישראלי. אלה הן גזירות שמגדישות את הסיאה ומגבירות את הייאוש״.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הגיבה גם היא ואמרה כי "נתניהו הישן והרע חזר, ואזרחי ישראל ישלמו על כך ביוקר. ראש הממשלה לקח פסק זמן מסדרת זיגזוגים פוליטיים, וחזר למקום שבו הוא מתמיד ואינו מזגזג: פרוק מעמד הביניים וריסוקו, והעמקה מסוכנת של הפערים בין עניים ועשירים. עוד מאותה מדיניות הרסנית של העשור השחור שעברנו. קיצוץ רוחבי של מיליארד שקל פירושו להוריד על הברכיים את מעמד הביניים שיידרש לממן מכיסו את הבריאות, החינוך, ביטחון הפנים, השלטון המקומי, ואת כל רכיבי חייו. את הבור העמוק בתקציב יצר נתניהו במו ידיו כשהפחית באופן פראי מיסים צודקים לעשירים, וכעת הוא מטיל מע"מ - מס אכזרי, לא צודק ולא חכם החל גם על העניים ביותר. על נתניהו לחדול מלהתעלל במערכת הפוליטית ובמעמד הביניים ופשוט ללכת לבחירות".

כאמור, נתניהו שוקל להעלות את המע"מ ב-1% או יותר כבר ביום שני הקרוב, מהלך שצפוי להניב 4 מיליארד שקל (כל 1% מע"מ) לקופת המדינה. בנוסף, ההתחזקות של הדולר מול השקל תביא לעלייה של מחיר הבנזין ביותר מ-40 אגורות לליטר, לאחר שבתחילת השבוע היה נראה כי מחיר הבנזין יתייקר ב-30 עד 35 אגורות בלבד.