דיווח: חסן נסראללה הציע מקלט וסיוע צבאי לבשאר אסד

(עדכון) - העיתון הלבנוני "אל-גומוהרייה": מזכ"ל הארגון העמיד לרשותו של משטר אסד את "מיטב יחידות העילית" ■ חייליו של אסד פשטו על העיר חלב

חיזבאללה למען צבא סוריה: העיתון הלבנוני אל-גומהורייה דיווח היום על שיחה שנערכה בין מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, לבין הנשיא הסורי שנאבק על כיסאו בשאר אסד, ולפיה הציע נסראללה את "הכוחות האיכותיים ביותר לטובתו של אסד".

על פי הדיווח אמר מזכ"ל הארגון לנשיא הסורי כי הוא ולוחמיו מגויסים למאבקו של המשטר במדינה השכנה. "יחידות העילית של חיזבאללה יתייצבו בחזית ויילחמו במורדים", ציטט העיתון את נסראללה. עוד נטען בדיווח, כי בחיזבאללה מתכוננים גם ליום שאחרי נפילתו של הנשיא הסורי, ולכן הציע מזכ"ל הארגון מקלט לנשיא הסורי - בבונקר שבו הוא שוהה. נמסר, כי נסראללה הציע לאסד גם את שגרירות אירן בביירות כמקום מקלט.

גורמי אופוזיציה דיווחו שצבא סוריה פתח הלילה במתקפה נרחבת על חלב - העיר המאוכלסת ביותר במדינה. על פי הדיווח, אלפי חיילים עזבו את אזור אידליב והחלו לנוע לעבר העיר הסמוכה לגבול הטורקי. תושבים בחלב דיווחו כי מסוקים מפגיזים מטרות בעיר בטילים ובמכונות ירייה, וכי תושבים רבים נאלצו לברוח מבתיהם.

הבוקר דווח שאלפי חיילים סורים פשטו על חלב, לצד ההתקפה הארטילרית. מאות אלפים עוזבים את העיר ומחפשים מקלט. "שמעתי לפחות 20 טילים שהתפוצצו", סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס אזרח המתגורר בסמוך לאחד האזורים המופגזים. "כמעט כולם נמלטו בבהלה, אפילו המשפחה שלי".