יעלון ממליץ: הקמה מיידית של גדודי חי"ר וכיפת ברזל חרדיים

השר יעלון המליץ גם על פתיחת מסלולים נוספים עבור חרדים בשירות הלאומי-אזרחי, בהם משטרת ישראל, מד"א ומכבי אש ■ "המלצתי בפני ראש הממשלה להתחיל באופן מיידי בפתיחת מסלולים נוספים לגיוס חרדים"

על פי מתווה הגיוס המתגבש, ממליץ השר בוגי יעלון כי צה"ל ייערך באופן מיידי לקליטת משרתים חרדים לנוכח העלאת יעדי הגיוס, וזאת על ידי פתיחת מסגרות שירות חדשות.

בין היתר מציע השר יעלון להתחיל באופן מיידי בהקמת מספר גדודים חרדיים חדשים, שיופנו למשימות שונות בהתאם לצרכי הצבא (בט"ש, עורף, חי"ר, כיפת ברזל וכו'), ובתגמול משרתים מכלל המגויסים על בסיס שיבוצם ביחידות לוחמות, יחידות תומכות לחימה ויחידות עורפיות.

כמו כן מציע השר יעלון פתיחה מיידית של מסלולים נוספים עבור חרדים בשירות הלאומי-אזרחי, בהם במשטרת ישראל, במכבי האש, במד"א ובשירות בתי הסוהר.

השר יעלון אמר: "אנחנו לא ממתינים לגיוס רוב בכנסת על מנת לחוקק את החוק, ובמקביל לעבודת המטה המתבצעת בימים אלו במשרדי הממשלה הרלוונטיים לנושא, כדי לגבש באופן סופי את המתווה שיובא לאישור הממשלה והכנסת, המלצתי בפני ראש הממשלה והשרים הנוגעים בדבר, להתחיל באופן מיידי בפתיחת מסלולים נוספים לגיוס חרדים".