הרשקוביץ: "מחויבים להראות אמינות; עד עכשיו רק נשרטנו"

הממונה על התקציבים בשיחה עם "גלובס": "עובדים בשיתוף פעולה מלא עם לשכת ראש הממשלה במטרה להבטיח את יציבות המשק"

"אנו מחויבים להראות אמינות, אחראיות ולהביט אל המציאות באופן מפוקח, לומר את האמת, ללא פופוליזם ולבצע את הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את יציבות המשק. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם לשכת ראש הממשלה במטרה להבטיח את יציבות המשק". כך אמר היום (ד') הממונה על אגף התקציבים גל הרשקוביץ בשיחה עם "גלובס" בעקבות גיבוש החבילה הפיסקאלית שתובא לאישור בשובע הבא.

לדבריו, "אנו רואים כיצד מדינות גדולות ומפותחות כגון צרפת, איטליה וספרד ועוד נמצאות במצב של קרוב לפשיטת רגל והאזרחים משלמים את חשבון הגירעונות והחובות ובמזומן על ידי צעדים קשים ביותר במערכות הרווחה, הבריאות, פיטורים והפחתות שכר, מיסוי תוך אבטלה קשה ביותר. צריך להבין כי כלכלה וחברה הולכים ביחד וללא צמיחה עם גירעונות כבדות ותשלומי חוב של כ-40 מיליארד שקל (כפליים מהממוצע ב-OECD במונחי תוצר) לא ניתן לספק שירותים בסיסים לאורך זמן. עד עכשיו רק נשרטנו מהמשב העולמי שבמידה ויעמיק והסתברות לא קטנה, השריטה יכולה להפוך לשבר עמוק עם מחירים כבדים ביותר."

הרשקוביץ הסביר כי "אנו חייבים להפנים שאין ארוחות חינם שאין מדיניות של גם וגם וגם. גם להגדיל הוצאות במיליארדי שקלים כגון חינוך חינם שיפור שכר לעובדי קבלן, תשתיות וביטחון, ללא הפחתות בסעיפים. בחיים וגם בכלכלה חייבים לבחור בין חלופות ולא ניתן להוציא יותר ממה שמכניסים. מדיניות כזו מובילה בהכרח לפגיעה חמורה ביציבות הכלכלית, אמינות הממשלה ומשבר פיננסי כפי שחוותה המדינה בשנת 2003 ובשנות ה-80".