פייזר מנהלת מכרז על תקציב הפרסום שלה בישראל

היקף תקציב הפרסום של חברת התרופות מוערך ב-5 מיליון שקל במחירים ריאליים

חברת התרופות פייזר ישראל מנהלת מכרז על תקציב הפרסום שלה - כך נודע ל"גלובס". פניות נעשו למשרדי הפרסום ראובני-פרידן, גיתם BBDO ופוגל-אוגילבי. התקציב מוערך ב-5 מיליון שקל (במחירים ריאליים).

פייזר היא חברת התרופות הגדולה בעולם. המותג המפורסם ביותר שלה הוא הויאגרה, אך בנוסף היא משווקת תרופות נוספות כגון הליפיטור.

חברות התרופות אינן נמנות על המפרסמות הגדולות בישראל, אך בשנים האחרונות הן החלו להשקיע בפרסום גם במדיות המסורתיות.

שתי המפרסמות הגדולות בקטגוריה הן פייזר ו-MSD. חברת MSD מפרסמת בעיקר תרופה נגד התקרחות וחיסון לסרטן צוואר הרחם.

פייזר השקיעה בעבר בפרסום למותג ויאגרה ולתרופה לשלפוחית רגיזה (שאף זכתה בעבר בפרסים בתחרות קקטוס הזהב).

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של פייזר ב-2010 עמד על 1.7 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2011 עלה היקף הפרסום ל-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כמעט מיליון דולר במחירים ריאליים. מתחילת השנה החברה כמעט לא השקיעה בפרסום, והיקף הפרסום שלה עמד על 171 אלף דולר בלבד.

בעבר ניהלה פייזר ישראל את תקציב הפרסום שלה באמצעות מספר משרדי פרסום. בתחילה היה זה גיתם BBDO, שעדיין מטפל כיום בתקציב יחסי הציבור של החברה. בהמשך הועבר התקציב של ויאגרה לזרמון-גולדמן, ולאחר מכן צורף למערך הפרסום גם גלר-נסיס, שיצר מספר קמפיינים בולטים - בעיקר בטיפול לשלפוחית הרגיזה. עתה הופסקה ההתקשרות עם גלר-נסיס, והתקציב יצא למכרז.