מחפשים את המחר בתערוכות סוף השנה של שנקר

בוגרי המחלקות לאמנות ולעיצוב בשנקר מציגים עבודות רבות השראה, הבוחנות את האפשרות לחדש בחפצים ובחומרים מוכרים

תערוכות סוף השנה של שנקר, ביה"ס הגבוה להנדסה ולעיצוב, הפכו זה כבר למוקדי משיכה לקהל הרחב. השנה התרחבה התערוכה ונוסף לחגיגה המחזור הראשון של בוגרי לימודי אמנות רב-תחומית, בראשותו של האמן פרופ' לארי אברמסון, עם 27 בוגרים המציגים את פרי יצירתם בבניין עלית ההיסטורי.

רובי בקל צילם בניינים בת"א ולאחר מכן תלה בכניסות לאותם בניינים את "דיוקן הבניין" כשהוא מצופה בדבק. במהלך הזמן ספגה התמונה את האבק ואת המגע של אנשים שחלפו במקום (באחת העבודות ניתן לראות טביעת יד של ילד סקרן) - כמעין תיעוד חבוי של ההתרחשויות בבניין.

השימוש באבק משמש לריבוי משמעות: בין חומר הדפס המציג תמונה חדשה, לבין הקונוטציות הנלוות לאבק בתודעה. "החיפוש אחר שילוב של זמן ומקום הוביל אותי אל האבק. האבק איפשר לי ליצור זיכרון, ולגלות גם טכניקה חדשה של ציור. ככל שהזמן עובר מצטברות שכבות האבק והציור מקבל את צורתו הסופית, המחודדת", מסביר בקל.

במחלקה לעיצוב תעשייתי חקרה הדר גורליק את אחד הפריטים המובנים מאליהם בסביבה המוכרת לנו: דלת. "אנו עוברים דרך עשרות דלתות ביום. הפרויקט בוחן מחדש את אופן פעולתה של הדלת ומציע עבורה תנועה חדשה. באמצעות מנגנון שמאפשר היפוך ב-180 מעלות, הפאה החיצונית מתהפכת אל פנים החלל, הידית עוברת עם המשתמש אל צידה השני ומותירה את הצד החיצוני כמשטח חלק, ובכך מתבטלת אפשרות פתיחת הדלת מבחוץ. הדלת הזו מיועדת לחללים אינטימיים כמו חדרי שינה, תאי שירותים או חדרי הלבשה".

ירון שפיצר יצר הכלאה בין אוהל לבית על עץ. המוצר "עץ-לן" מאפשר ללון בראשי צמרות, מוגנים מפגעי מזג אוויר ויצורים על הקרקע.

במחלקה לעיצוב תכשיטים מציגה הילה קמינר סדרת עבודות שהחלו ממגזרות נייר והתפתחו לתכשיטי גוף גדולים, המזכירים איכות של קעקוע תחרה או "עור שני". לדבריה: "התכשיטים מתפקדים כאובייקטים עצמאיים וענידתם יוצרת יחסים אסתטיים חדשים בינם לבין הגוף". היא משלבת צורפות קלאסית במתכות לא אצילות, כגון אלפקה ופליז, וטכנולוגיות חדשניות.

תערוכות הבוגרים במחלקות העיצוב בשנקר פתוחות עד יום 31 ביולי. ו', 10:00-13:00, א'-ג' 10:00-21:00, המחלקה לאמנות, בניין עלית, רח' ז'בוטינסקי 8 רמת גן, מחלקות העיצוב, בניין מיטשל, רח' ידע עם 8 רמת גן