הילד שהסתנן לטיסה לרומא: "יותר קל מהכנת שיעורים"

ליאם קונקורן התראיין לצהובון הבריטי "הסאן" וסיפר איך הצליח לעבר את כל הביקורות מבלי שיעלו עליו ■ הוא טען שהוא פשוט חיפש שירותים ופתאום מצא את עצמו בדרך לרומא

המקרה של הילד הבריטי שנסע שלשום לבדו ממנצ'סטר לרומא שבאיטליה מבלי שיהיה לו דרכון או כרטיס טיסה ממשיך לעורר הדים באנגליה ובמיוחד לאור ההשלכות הביטחוניות של הנושא - יום לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה. הצהובון הבריטי "הסאן" פירסם היום ראיון שערך עם ליאם קורקורן בן ה-11 ובו הוא הסביר את גרסתו למה שעשה.

קורקורן אמר בראיון שהוא עלה על המטוס של חברת Jet2 כיוון שהוא בסך הכל רצה להשתמש בשירותים, כשלפתע המטוס החל לנוע על המסלול לקראת המראה. בראיון תיאר הילד את הקלות שבה הוא הצליח לעבור על פני 5 נקודות ביקורת בשדה התעופה מבלי שאף אחד יעלה על כך שהוא נוסע לבד, בלי דרכון ובלי כרטיס טיסה, ואמר: "זה היה קל יותר מהכנת שיעורי הבית שלי".

"לא היה עליי כלום ואף אחד לא שאל אותי שום שאלות, כולם חייכו בפני כשעברתי על פניהם", אמר קורקורן במהלך הראיון. "נכנסתי לתא השירותים במטוס ונתקעתי שם, ופתאם המטוס התחיל להמריא".

הרשויות בבריטניה החלו כבר שלשום בחקירת האירוע החמור הזה ו-5 עובדים של חברת Jet2 הושעו מעבודתם. על פי ההערכות, ליאם הצליח לעבור את כל עמדות הביקורת עד המטוס על ידי כך שהוא עבר בעמדות הללו יחד עם משפחות נוספות, מה שכנראה גרם לאנשים הביטחון להאמין שהוא חלק מאותן משפחות.