גורמים ערוץ 10: במשרד האוצר פשוט יורקים לנו בפרצוף

בעלי המניות של ערוץ 10 תוקפים את החלטת האוצר להשקיע 60 מיליון שקל במשיכת מפיקים זרים ■ "באוצר מעדיפים להפנות את המשאבים לחלומות הוליווד"

בעלי המניות של ערוץ 10 ומנכ"ל הערוץ תוקפים היום (ה') את החלטת האוצר להשקיע 60 מיליון שקל במשיכת מפיקים זרים לישראל.

לדברי המנכ"ל, יואב הלדמן, "ענף הטלוויזיה הישראלי וענף ההפקה המקומי עומדים בפני קריסה. סכנה ברורה מרחפת על מקום פרנסתן של אלפי משפחות, אבל במשרד האוצר סבורים כי את המשאבים עדיף להפנות לחלומות הוליווד".

בעקבות מפגשים שהתקיימו בין האוצר, התמ"ת ונציגי המפיקים בישראל הוחלט כי האוצר ישקיע 60 מיליון שקל ב"משיכת" מפיקים זרים. המדינה תציע למפיקים החזרים בשיעור של 20% מעלות ההפקה בישראל.

"זו חלמאות ממדרגה ראשונה. אנחנו יורקים דם כדי להביא משקיעים זרים שישקיעו מאות מיליוני שקלים בעסקים פעילים בארץ, ופשוט יורקים לנו בפרצוף", אמר היום אבי בלשניקוב, נציגו של רון לאודר בישראל וסגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10. "על חורבות התעשייה הישראלית לא מקימים הוליווד", הוסיף בלשניקוב.

לדברי בכיר בערוץ 10, מדובר בהחלטה סימבולית של האוצר להתנגד לפריסת חוב של 60 מיליון שקל, אבל למצוא 60 מיליון שקל כדי לפתות מפיק מהוליווד להגיע לישראל.

"כמה עצוב שבמקום לפרוס חוב של 60 מיליון שקל לערוץ 10 ולהציל הפקות במאות מילונים בשנה, האוצר מעדיף לתת את הכסף למישהו בחו"ל", הוסיף הבכיר.

מרק רוזנבאום מאיגוד המפיקים, שהיה בין יוזמי המהלך מול האוצר והתמ"ת, מסר כי "הסכום שהמדינה תקבל כתוצאה מהמהלך גבוה פי שניים או שלושה מהסכום שהמדינה תשקיע. אני מאחל לערוץ 10 שהדברים יסתדרו להם".

ממשרד האוצר נמסר: "אין קשר בין ההתנהלות הפיננסית של ערוץ 10 למהלך, שנועד למשוך הפקות זרות לארץ. לתעשיית הקולנוע תרומה ממשית לכלכלה, לתעשייה ולתעסוקה במשק. משרדי האוצר והתמ"ת מקדמים את הנושא".