בדקה ה-90: ממשלת יוון תקצץ עוד 12 מיליארד אירו

שעות מספר לפני שנציגי ה"טרויקה" נחתו ביוון להמשך השיחות עם הממשלה המקומית, אושרו הקיצוצים ■ גורמים במשרד האוצר היווני: "יש הסכמה עקרונית על המהלך" ■ אולם ב"טרויקה" מעריכים: יוון צריכה לבצע קיצוצים נוספים

ממשלת יוון הכריזה הערב (ה') כי תבצע קיצוצים נוספים של כ-12 מיליארד אירו בתקציב שלה, וזאת - כהוכחה של "דמי רצינות" לנציגי משלחת ה"טרויקה" (קרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי), אשר נחתה הערב במדינה לפתיחת הדיונים באשר לעמידת הממשלה היוונית ביעדיה הפיסקאליים.

נציגי ה"טרויקה", נזכיר, הגיעו היום למדינה בכדי לבחון את עמידת הממשלה היוונית ביעדיה הפיסקאליים - כאשר זו צריכה להציג תשקיפי תקציב המצביעים על יכולת הממשלה לקצץ את חובותיה עד לרמה של 120% מהתוצר, בשנת 2020.

באם יוון תעמוד ביעדיה, יימסר לה נתח נוסף במסגרת חבילת החילוץ השנייה שלה - בהיקף כולל של 130 מיליארד אירו. הנתח, אשר צפוי להסתכם בכ-30 מיליארד אירו, חיוני לממשלה היוונית, שבלעדיו עלולה לפשוט את הרגל כבר בסוף החודש.

ב"טרויקה" מעריכים כי הממשלה היווונית תזדקק לסיעו נוסף בהיקף של 10-50 מיליארד אירו בכדי לעמוד היעדים התקציביים שהוצגו לה, אולם נראה כי מדינות רבות באירופה לא מוכנות יותר "לתת כתף" ליוון, ולערוב להלוואות נוספות למדינה.

באשר לקיצוצים, מסר היום גורם בכיר במשרד האוצר היווני ל"רויטרס", כי "הממשלה היוונית הסכימה על הפרטים, ותציג אותם מאוחר יותר למנהיגי המדינה".

התוכנית שגובשה תכלול קיצוצים של כ-11.7 מיליארד אירו בשנים 2013-2014, זאת לאחר שתעבור את אישור משלחת ה"טרויקה", וכן את אישורן של שלושת המפלגות הגדולות בממשלתו של רה"מ היווני, אנטוניס סמארס.

"יש רצון טוב, ואנו על מסלול טוב", ציין בכיר בממשלה היוונית היום, לקראת הפגישה עם ה"טרויקה".