רוצים לעבוד בוול סטריט? תתכוננו לראיון עבודה קשה במיוחד

האתר לחיפוש עבודות Glassdor.com עבר על יותר מ-80,000 דירוגי ראיונות שאנשים חלקו בדף הבית שלו ודירג את 25 החברות שהכי קשה לעבור אצלן ראיון ■ את ראש הרשימה כבשו חברות הייעוץ

כל אחד שחיפש עבודה בעברו הובך לא פעם מהשאלה: "ספר/י לי קצת על עצמך"? ופשוט נשאר ללא מילים.

זה כבר ידוע שראיונות לעבודה, בארץ או בחו"ל, הכרוכים במבחני מיון מפרכים יכולים להיות כמו אגרוף בפרצוף. אבל באיזו חברה מתקיימים הראיונות הקשים ביותר? האתר לחיפוש עבודות Glassdor.com שעבר על יותר מ-80,000 דירוגי ראיונות שאנשים חלקו בדף הבית שלו ודירג את 25 החברות שהכי קשה לעבור אצלן ראיון מצביע על חברות הייעוץ כחברות עם ראיונות העבודה המפרכים ביותר.

החברות לייעוץ פיננסי ואסטרטגי כבשו 7 מקומות מתוך 25 המקומות ברשימה, כאשר 5 מתוכם היו בראש הרשימה."איני מופתעת לראות חברות ייעוץ ברשימה" אמרה סמנתה זופן, מנהלת תקשורת התאגיד בGlassdoor. "הם עורכים מצגות ללמידת מקרים שונים ועבודתם היא לחשוב על האתגרים האלו".

חברת "מקינזי" הגיעה למקום הראשון עם ראיון בדרגת קושי של 3.9 מתוך 5, כאשר 5 היא הדרגה הקשה ביותר. אחריה דורגה חברת הייעוץ "בוסטון" בדרגת קושי של 3.8 וחברת "אוליבר וימן" דורגה 3.7.

בין היתר, מועמדים לעבודה בחברות הייעוץ ה"קשוחות" המתנוססות בראש הרשימה נשאלו את השאלות הבאות בראיונותיהם האחרונים: ישנם 3 מוצרים: עגבניות, מכוניות יוקרה וחולצות טישרט. מהו שיעור המס שיתאים לכל סוג של מוצר? (כך מתאר מועמד צעיר למשרה בחברת "מקינזי")

שאלות נוספות ולא פחות מטעות היו: כמה אנשים ישתמשו בתרופה למניעת התקרחות? (לפי מועמד לחברת הייעוץ "בוסטון"), מהו הרווח הפוטנציאלי מהצעת שירותי אינטרנט אלחוטי במטוסים? (לפי מועמד לחברת "אוליבר וימן")

אדם אשר לאחרונה ביקש לאייש משרה בחברת "מקינזי" תיאר זאת כך: "יש להם סגנון מוזר של ראיון, הם קוראים לו 'הספיד דייטינג של מקינזי', היו 5 מועמדים ו-5 מראיינים וערבבו אותנו בין משרדי המראיינים כל 5-10 דקות".

מועמד נוסף שביקש לאייש את משרת האנליסט החוקר ב"מקינזי" טען שהתבקש להיבחן ע"י חקירת מקרים ואז לדון על ממצאיהם עם שאר המרואיינים. מועמד אחר למשרה בחברת "בוסטון" טען שרואיין ע"י 3 אנשים, אחד על אחד. המראיינים סיפקו מקרים תאורטיים וביקשו מהמרואיין להציע פתרונות. מקרה אחד היה:" חברה לכריית פחם שרוב השוק שלה הוא בקנדה עדה לירידת רווחיה, עליך לברר מה לא בסדר".

השאלות הקשות ביותר נשאלו ע"י חברות בוול סטריט רק כדי לבדוק אם המועמד מסוגל להתמודד עם הלחץ הכרוך בעבודה. מועמד שלאחרונה ביקש לעבוד בחברת "אוליבר וימן" תיאר את החווייה: "זהו תהליך ידידותי ומאוד מעמיק, אך אם תשגה פעם אחת זה נלקח בחשבון אף אם תתגבר על יתר השאלות". והם גם מנסים להלחיץ מעט במהלך ראיון ההתאמה, אך אסור להיכנס לפאניקה. שאלה אחת שנשאלה כדי לנסות לערער את המועמד הייתה" מדוע לא הלכת ללמוד עריכת דין"?.