הצרכנים לא באמת יודעים מיהם נותני החסות באולימפיאדה

עפ"י סקר שנערך בקרב יותר מ-1,000 אמריקנים, לעתים קרובות הצרכנים יוצרים את החיבור הזה באופן שגוי ומשייכים את החסות דווקא לחברה המתחרה

משווקים מוציאים מאות מיליוני דולרים על החסות האולימפית שלהם, אך לעתים קרובות הצרכנים כלל אינם יודעים מי שילם כדי ליצור חיבור בין המשחקים האולימפיים למותג שלו. גרוע מכך - לעתים קרובות הם יוצרים את החיבור הזה באופן שגוי ומשייכים את החסות דווקא למתחרים.

בסקר מקוון שנערך בשבוע שעבר בקרב יותר מ-1,000 אמריקנים, זיהו 37% את נייקי כנותנת חסות אולימפית (בטעות), בעוד רק 24% ציינו את נותנת החסות הנכונה - אדידס. טעות זו נובעת בחלקה מהקישור החזק שנייקי מייצרת בינה לבין ספורטאים מקצוענים וכן בשל קמפיין שהשיקה החברה בדיוק לפני יומיים, עם פתיחת המשחקים.

קוקה-קולה הוזכרה על-ידי 47% מהנשאלים כנותנת חסות, יותר מכל מותג אחר, אך עדיין 28% השיבו בטעות כי המתחרה פפסי נותנת חסות למשחקים.

40% ציינו את מקדונלד'ס כנותנת חסות - והמתחרה ברגר קינג, שאינה נותנת חסות, הוזכרה ככזו על-ידי 19% מהמשיבים.

16% מהמשיבים ציינו את גוגל כנותנת חסות לאולימפיאדה - תשובה שגויה, שלא הפריעה ל-60% מהם לציין גם כי חסות דמיונית זו גרמה להם תחושה חיובית ביחס למותג.

חסות לאולימפיאדה
 חסות לאולימפיאדה