לונדון 2012: מורים, תלמידים וחיילים הובאו למלא כיסאות ריקים

שערוריית כרטיסים באולימפיאדה: מאמצים של הוועדה המארגנת לסגור את הקרחות ביציעים ■ הבעיה העיקרית: ספונסרים ומוזמנים לא מגיעים לתחרויות

מורים בחופשה, ילדים וחיילים יקבלו כרטיסים חופשיים למשחקים האולימפיים בלונדון, במטרה למלא את הכיסאות הריקים באולמות ובאצטדיונים. כבר אתמול (ב') היה ניתן לראות באולם ההתעמלות נוכחות מאסיבית של חיילים במדים, שישבו במקומות פנויים שמיועדים לספונסרים של הוועד האולימפי.

הפיתרון היצירתי של הוועדה המארגנת הוא חלק מניסיון לטפל בסוגיית הקרחות ביציעים. מאז תחילת המשחקים בשבוע שעבר, חלק גדול מהאולמות ומהאצטדיונים ריקים, כולל בתחרויות האטרקטיביות כגון ההתעמלות והשחייה.

בוועדה המארגנת אף הציעו פיתרון יצירתי שייקרא "חוק 30 הדקות", במסגרתו כל מקום פנוי שלא אויש עד 30 דקות לפני תחילת האירוע, תהיה הוועדה המארגנת רשאית להציעו בחינם לציבור במטרה למלא את היציעים עד תחילת התחרות.

מאז החלה מכירת הכרטיסים למשחקים האולימפיים, לא מעט טענות הושמעו כלפי הוועדה המארגנת: חוסר האיזון בין כמות הכרטיסים שהוצעה לציבור לבין כמות הכרטיסים שחולקו לספונסרים; מחירי הכרטיסים הגבוהים לחלק מהתחרויות; האפשרות לרכוש כרטיסים באשראי רק למחזיקי כרטיס ויזה, ועד קריסה של המערכות האינטרנטיות למכירת כרטיסים.

בוועד המארגנת טוענים כי רוב המקומות הפנויים שייכים לספונסרים, אורחים, עיתונאים, חברי משלחות, שהחליטו שלא להגיע לכמה מהתחרויות. בנוסף, לפי "האינדיפנדנט", הוועדה המארגנת מחויבת גם להעניק כרטיסים ל"משפחה האולימפית", אורחים ומוזמנים פרטיים. לפי העיתון, כ-8% מסך 8.8 מיליון הכרטיסים שנמכרו למשחקי לונדון 2012 ניתנים כהזמנות.

יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים, לורד סבסטיאן קו, אמר לתקשורת: "אנחנו מתייחסים לבעיה הזאת בכל הרצינות. אני לא רוצה לראות כסאות ריקים, ואנחנו ננסה לעשות הכל כדי למלא את המקומות האלו במקום אנשים שלא הגיעו. אתמול הבאנו תלמידים ומורים מהסביבה הקרובה כדי למלא את המקומות. הצלחנו להכניס כ-115-120 מהם לכל אירוע".