הסיבוב של תשובה: מוכר את הפלאזה ב-2.3 מיליארד שקל

אלעד גרופ צפויה לקבל עם השלמת העסקה סכום של כ-1.6 מיליארד שקל ולהיוותר עם תזרים פנוי של כמיליארד שקל

היום (ב') אושרה סופית מכירת מלון הפלאזה בניו-יורק על-ידי חברת אלעד גרופ הנמצאת בבעלות איש העסקים יצחק תשובה, לחברת סהרה ההודית בסכום של כ-2.3 מיליארד שקל.

במסגרת העסקה תמכור אלעד גרופ את אחזקותיה במלון המפואר שבמנהטן, וזאת 8 שנים לאחר שנרכש על-ידה. אלעד גרופ צפויה לקבל עם השלמת העסקה סכום של כ-1.6 מיליארד שקל ולהיוותר עם תזרים פנוי של כמיליארד שקל.

תשובה רכש את הפלזה לפני כ-8 שנים במחיר של 675 מיליון דולר. לאחר עבודות שיפוץ ושיחזור אינטנסיביים שנמשכו כ-3 שנים, תחת ניהולה ופיקוחה של האדריכלית גל נאור, בתו של תשובה, ושבמהלכם הושקעו במלון כ-300 מיליון דולר, פתח המלון את שעריו מחדש בשנת 2008.

לאחר השיפוץ כלל המלון 4 חלקים: 182 דירות יוקרה, 130 חדרי מלון, 152 Condo Hotel ומרכז מסחרי. על-פי דיווחים בתקשורת הזרה בארצות-הברית, חברת אלעד גרופ מכרה את דירות היוקרה בפרויקט במחירי שיא של כ-1.5 מיליארד דולר, מה שהניב לאלעד רווח נקי ממכירת הדירות בלבד של כחצי מיליארד דולר.

לאחר השלמת העסקה מותג הפלאזה יוחזק על-ידי אלעד גרופ (50%), קבוצת סהרה והנסיך הסעודי (50%). מלון הפלאזה ימשיך להיות מנוהל על-ידי חברת Fairmont המוחזקת על-ידי הנסיך הסעודי שימשיך להחזיק בפרויקט לאחר ביצוע העסקה ב- 25%.