"ביזנס אינסיידר": צפו להפתעה ביום שישי הקרוב

באתר הפיננסי חוזים כי דוח התעסוקה לחודש יולי יצביע על 106 אלף משרות חדשות שנוצרו בחודש האחרון - לעומת צפי בוול סטריט ליצירה של 100 אלף משרות חדשות "בלבד"

באתר הפיננסי "ביזנס אינסיידר" מפרסמים היום (ג') את התחזית הרשמית של האתר לקראת דוח התעסוקה לחודש יולי, שצפוי להתפרסם ביום שישי הקרוב בארה"ב. באתר צופים אומדן של 106 אלף משרות חדשות שנוצרו בחודש האחרון, לעומת קונצנזוס בוול סטריט כי הדוח יציג אומדן של 100 אלף משרות חדשות במשק האמריקני.

אם אכן כך יהיה, תהיה זו הפעם הראשונה בה נוצרו מעל 100 אלף משרות חדשות בשוק התעסוקה האמריקני מאז חודש אפריל, והדבר צפוי להוריד את שיעור האבטלה בארה"ב בכ-0.1% - לרמה של 8.1%.

ב"ביזנס אינסיידר" מציינים כי לטובת חישוב אומדן המשרות החדשות, התבססו כלכלני האתר על מספר נתונים, וביניהם היקף ההלואות שנמסרו למשקי בית ולעסקים בחודש החולף, שקלול נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה, וכן נתוני אבטלה שנמסרו בכ-5 תת-מחוזות של ה'פד'.

ברקע, לאחר שפורסמו נתוני הצמיחה לרבעון השני בארה"ב, אשר הצביעו על האטה מתמשכת בכלכלה הגדולה בעולם (המשק הציג צמיחה של 1.5% בלבד ברבעון, בשיעור שנתי), מתגברים הקולות כי על הפדרל ריזרב בארה"ב להשיק רכישות אג"ח בכדי להאיץ את הצמיחה.

שוק התעסוקה בארה"ב, בפני עצמו, הינו אינדיקטור חשוב לקצב הצמיחה בארה"ב, שכן יותר מועסקים מגבירים את הצריכה הפרטית - המהווה כ-70% משיעור הצמיחה בכלכלה הגדולה בעולם.