סין: מדד מנהלי הרכש ירד ל-50.1 נק' אך הכלכלנים אופטימיים

מדד מנהלי הרכש הרשמי בסקטור הייצור אומנם הצביע על הקריאה הנמוכה ביותר מזה 8 חודשים, אך כלכלנים טוענים שבניקוי עונתיות הוא עקף את התחזיות שעמדו על 50.3 נק'

מדד מנהלי הרכש הרשמי בסקטור הייצור שפורסם היום (ד') בסין העיד כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ממשיכה במגמת ההאטה גם בחודש יולי כאשר הצביע על קריאה של 50.1 נקודות - הקריאה הנמוכה ביותר מזה 8 חודשים, לעומת קריאה של 50.2 נקודות ביוני.

אומנם, קריאה זו נמוכה מקונצנזוס האנליסטים של רויטרס, שצפו קריאה של 50.3 נקודות, אולם כלכלנים רבים מעריכים כי ההאטה בסין הגיעה לתחתית ומהנקודה הזו היא תתחיל להתרחב במחצית השנייה של השנה.

בנוסף, כלכלנים אחרים טענו כי בהתאמה עונתית, סקטור הייצור עקף את התחזיות והצביע על התרחבות, אותה הם מייחסים למדיניות המרחיבה שנקטו קובעי המדיניות הסינים. נזכיר כי קריאה של מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות כלכלית, בעוד קריאה של מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות.

הלן צ'יאו, כלכלן ראי בחברת Greater China, טען כי בממוצע המדד של חודש יולי נוטה לרדת בשיעור של 0.8% לעומת חודש יוני. "אם הקריאה הגיעה לרמות אלו, אז ניתן לומר שלאחר ניקוי העונתיות, מדובר בצמיחה משמעותית בסקטור הייצור".

נציין כי במקביל פורסם גם האומדן הסופי של מדד מנהלי הרכש של HSBC והצביע על עלייה בפעילות הכלכלית, לראשונה מזה 5 חודשים. המדד הצביע על קריאה של 49.3 נקודות, בניקוי עונתיות, הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש פברואר וגבוה מהאומדן הקודם שעמד על 49.5 נקודות. בחודש יוני המדד רשם קריאה של 48.2 נקודות.