בעקבות ירידת ריינג'רס: זכויות השידור בסקוטלנד צנחו ב-21%

החוזה החדש שנחתם עם Sky שווה 63 מיליון ליש"ט ל-5 שנים, פחות מההסכם הראשוני שהיה תקף טרם ירידת מועדון הפאר לליגה הרביעית

בעקבות הפירוק של ריינג'רס והירידה של מועדון הפאר לליגה הרביעית בסקוטלנד, תרגיש הליגה הבכירה במדינה על בשרה את ההשלכות הכלכליות של העניין.

הליגה חתמה על הסכם שידורים חדש לחמש העונות הבאות עם Sky Sports, תמורת 63 מיליון ליש"ט (ממוצע של 12.6 מיליון ליש"ט לעונה). בתחילת השנה, כשעדיין לא היה ידוע גורלה של ריינג'רס, סיכמה הליגה על חוזה גבוה יותר, בסך 80 מיליון ליש"ט לכל התקופה (16 מיליון ליש"ט לעונה). עם זאת, ההסכם מעולם לא נחתם רשמית, ולאחר ההחלטה להוריד את ריינג'רס, שיחד עם יריבתה העירונית מגלאזגו, סלטיק, מהווה את מושכת הרייטינג והפרסום הגדולה ביותר בליגה - חזרו בהם זכייני השידור מהסיכום המקורי.

אגב, חלק מההסכם כולל בתוכו מיליון ליש"ט בעונה שתשלם Sky תמורת שידור חמישה משחקים של ריינג'רס מהליגות הנמוכות. סעיף זה בהסכם תקף לשלוש עונות, הזמן המינימלי שיידרש למועדון לחזור לליגה העליונה.

כזכור, ריינג'רס הורדה אוטומטית לליגה הרביעית בסקוטלנד לאחר שהחובות הפוטנציאליים שלה המריאו לסכום של 134 מיליון ליש"ט, ובעקבות כך היא נכנסה להליך פירוק. איש העסקים האנגלי צ'רלס גרין רכש ממפרקי הקבוצה את הנכסים שלה, ביניהם אצטדיון אייברוקס, והחליט להקים אותה מחדש. בהצבעה שנערכה בין כל הקבוצות המקצועניות בסקוטלנד, נקבע כי הקבוצה החדשה תתחיל לשחק בליגה הרביעית, כפי שמקובל אצל כל מועדון חדש שמצטרף למעגל המשחקים של הכדורגל הסקוטי.