שיא של 27 שנים בפסימיות אנליסטים; "זמן לקנות מניות"

סביטה סוברמניאן, מנהלת מחלקת אסטרטגיה בבנק אוף אמריקה (BOFA), טוענת כי מדד ה-sell side consensus indicator מעיד כי הפסימיות של האנליסטים בשיא של 27 שנים ולכן זה הזמן להיכנס לשוק המניות

אומנם הכלכלנים הפסימיים דיוויד רוזנברג ו"מלך האג"ח" ביל גרוסהכריזו אמש כי "שוק המניות מת", אך זה לא מונע מבנק אוף אמריקה להצהיר כי "השוורים בדרך לוול סטריט" דווקא משום שהפסימיות בקרב האנליסטים נמצאת כעת בשיא של 27 שנים, כך שזה הזמן להיכנס לשוק המניות.

סביטה סוברמניאן, מנהלת מחלקת אסטרטגיה בבנק ההשקעות, מייחסת את התחזית השורית למדד הבוחן את הפסימיות של האנליסטים ( מדד ה-sell side consensus indicator ) וטוענת כי המדד מצביע דווקא על איתות הקנייה הגדול ביותר מזה 27 שנים.

סוברמניאן טוענת כי המדד, הבוחן את הסנטימנט של האנליסטים, הצביע על ירידה בפעם ה-10 במשך השנה האחרונה. בחודש יולי נפל המדד ב-5.5 נקודות לרמה של 43.9 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1985. כלומר, לפי סוברמניאן, המדד מצביע על כך שהאנליסטים פסימיים במיוחד לגבי שוקי המניות ומתמחרים אותו בחסר.

באופן פרדוקסלי, המדד הפך להיות פופולרי במיוחד בקרב אנליסטים ואסטרטגים משום שבאופן קבוע הוא מעיד על גל עליות מתקרב כאשר הוא יורד. במילים אחרות, מאחר והוא נמצא ברמה הנמוכה ביותר מאז 1985, סוברמניאן טוענת ששוקי המניות מתומחרים בחסר וכי המדד למעשה מאותת כי השוורים דוהרים. לכן, סוברמניאן מעניקה למדד ה-S&P 500 יעד של 1,880 נקודות בשנה הקרובה.

מדד הקונצנזוס / צילום: מתוך אתר ביסנס אינסיידר
 מדד הקונצנזוס / צילום: מתוך אתר ביסנס אינסיידר