"ביזנס אינסיידר": "ביל גרוס עשה טעות של מטומטמים"

גרוס טען אתמול כי המניות עוברות ייסוף של כ-7% בשנה תמיד, מה שאומר ששוק המניות יהיה שווה יותר מכל הכלכלה העולמית ■ הנרי בלודג'ט מ"ביזנס אינסיידר": גרוס טועה, וזו הסיבה למה

"אפילו אנשים מבריקים עושים לפעמים טעויות מטומטמות, ונראה שאחד מהמשקיעים הבולטים בעולם עשה כזאת", כך פתח את הטור שלו היום (ד') ב"ביזנס אינסיידר" הנרי בלודג'ט. ומי המשקיע הבולט אליו הוא מתייחס? מנכ"ל פימקו, ביל גרוס.

גרוס פרסם אתמול ניתוח של שוק המניות בו כתב כי "פולחן המניות" גוסס, ולגלג על הרעיון כי למניות יהיו בעתיד את אותן תשואות לטווח ארוך כפי שהיו להן בעבר. הסיבה, לפי גרוס: אם המניות יעברו ייסוף של כ-7% בשנה תמיד, בעוד התמ"ג צומח בכ-3% - שוק המניות יהיה שווה יותר מהעולם כולו בקרוב.

בולדג'ט טען כי "במבט ראשון מדובר באבחנה ברורה אך מעמיקה שתגרום לכל אסטרטג מניות ויועץ פיננסי שאי פעם השתמש בתשואה לטווח ארוך של 7% להיראות כמו אידיוט". עם זאת, טוען בלודג'ט, זה לא נכון, "מפני שמניות מעולם לא עברו 'ייסוף' של 7% בשנה. מניות מניבות תשואה של 7% בשנה".

בלודג'ט טוען שזו אבחנה חשובה כי יש הבדל גדול בין ייסוף ותשואה, וגרוס השתמש במילה ייסוף. "אם המניות ימשיכו לעבור ייסוף בשיעור שגבוה ב-3% מהכלכלה עצמה, אז בעלי המניות ישלטו לא רק בנתח לא פרופורציונלי של העושר אלא כמעט בכל הכסף בעולם!"

בלודג'ט מסביר כי המניות עברו ייסוף של כ-2% בלבד בשנה, וכי שאר התשואה מגיעה מדיבידנדים.