דיווח: אובמה אישר לסוכני CIA לסייע למורדים בסוריה

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי נשיא ארה"ב ברק אובמה חתם לפני מספר חודשים על צו נשיאותי חשאי, המאפשר לסוכנים חשאיים להיכנס לסוריה

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי נשיא ארה"ב ברק אובמה חתם לפני מספר חודשים על צו נשיאותי חשאי, המאפשר לסוכנים חשאיים להיכנס לסוריה, בכדי לחבור למורדים במדינה ולסייע להם בהפלת משטרו של הנשיא בשאר אסד, בין היתר על ידי הקמת מרכז פיקוד בטורקיה. על פי הדיווח, דובר הבית הלבן סירב להגיב לידיעה.

צעד נוסף בדרך להפלת משטרו של אסד? סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי גורמים בממשל האמריקני, כי הנשיא ברק אובמה חתם מוקדם יותר השנה על צו נשיאותי חשאי המאפשר לסוכני CIA להיכנס לסוריה ולסייע למורדים במדינה, המבקשים להפיל את הנשיא המכהן.

על-פי הדיווח, נטען כי גורמים שונים המקורבים לנשיא ארה"ב אישרו כי על פי הצו החשאי, משתתפת ארה"ב בהפעלתו של מרכז פיקוד סודי, המופעל בטורקיה. עוד דווח, כי המועד שבו חתם אובמה על הצו הנשיאותי הסודי אינו נמסר, וכך גם האופן שבו יסייעו הסוכנים החשאיים למורדים במדינה. עוד צויין, כי דובר הבית הלבן סירב להגיב לדיווחים.

בינתיים, נמשכת המערכה העקובה מדם בעיר חלב, הגדולה בסוריה. בימים האחרונים צוטטו גורמים ב"צבא סוריה החופשית", באומרם כי אם יצליחו לכבוש את העיר - יבקשו ליצור מסדרון טריטוריאלי שיחבר את העיר לטורקיה ובאמצעותו ניתן יהיה להעביר נשק, אמצעי לחימה וסיוע הומניטרי. לטענת הגורמים, למעלה מ-60% משכונות חלב נמצאות תחת שליטת "צבא סוריה החופשית".

עם זאת, גורמים במשטר הסורי ממשיכים לטעון בתוקף כי השליטה בעיר עדיין של הצבא. ואילו הטלוויזיה האירנית דיווחה הערב כי לפחות 150 חמושים מ"צבא סוריה החופשית" נהרגו בעימותים עם הצבא הסורי.